Okej..

Så var den andra schlagertävlingen avslutad och den här gången var det H.E.A.T och Måns Semlelöv som gick vidare till den stora finalen i Globen. Till andra chansen gick Amy Diamant och Lili & Susie. För en gångs skull har jag inte så mycket att invända i det. De flesta bidragen var bra, så med dessa nya regler kunde i princip vem som helst vunnit... Det allra bästa bidraget var utan tvekan HEATS rockiga låt som verkligen växte ju mer man hörde den. Som det känns just idag är det bara att skicka den till Ryssland och hoppas på det bästa. Att Måns gick vidare var inte heller någon skräll, han är ju sliskig, har en refräng som sätter sig på hjärnan, och därtill Buba & alla damer som röstar frenetiskt på honom dygnet runt... Kan inte misslyckas helt enkelt. Sett  till mitt tips hade jag mest fel gällande Markoolio. Problemet med hans låt var att den inte växte på samma sätt som de övriga (av de som gick vidare), därtill har i ärlighetens namn inte Marko världens bästa röst, och kanske inte heller den bästa klädsmaken. Men däremot står jag fast vid att texten var och är ganska fyndig, även om vissa kanske tycker att den var kass eller löjlig. Ska jag gnälla på något den här gången så blir det till SVT och Telia. 1. ta tillbaka de gamla reglerna. 2. gör så att man kommer fram när man röstar.

Vi hörs nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0