Grand Prix för kultförare

Igår var det GP i speedway i Daugavpils. En ganska tråkig tillställning där det enda spektakulära var Bjerres andraplats och att Crump inte kom på pallen.
Snackade med FH innan och han beklagade sig att det inte finns nån att hålla på längre och att Kung Rafal därför borde få vara med. Då sade jag att det borde finnas ett GP för bara kultförare. Då väntade jag mig repliken "blogga om det" men den kom aldrig. Men det skiter jag i utan jag bloggar om det iallafall.

Här har ni förarna i Andra Halvans kult-GP, ingen rangordning. Det är förare jag själv har sett:

1. Kim Jansson
2. Joonas Kylmäkorpi
3. Kenneth Nyström
4. Rafal Dobrucki
5. Jacek Krzyzaniak
6. Jens-Henry Nielsen
7. Shane Parker
8. Peter Karlsson
9. Brian Karger
10. Daniel Nermark
11. Jan Andersson
12. Håkan Antonsson
13. Pawel Hlib
14. Tommy Berglund
15. Jonathan Forsgren
Wild Card, en kultgubbe som aldrig kört för Kaparna: Andy Smith

Svårt att välja ut bara 15 faktiskt. Finns många goa som egentligen skulle kunna komma med. Renat Gafurov, Denis Gizatulin, Roman Chromik, Ryan Sullivan, Michael Berntsson, Norvy Brandin, Christer Ljungaeus, Bohumil Brhel, Per Wiklander, Robert Friman, Tomas Aronsson, Carl-Fredrik Andersson mfl mfl. Många nämnda ingen glömd. Men ska man ha en GP-lista får det bli den ovan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0