Eine kleine Nachtblogg

Här är jag igen ja. Var ju ett tag sen sist. Så kan det gå. Pendel-FH lägger ju in lite inlägg ibland så då får man väl försöka själv med.
Men jag är lite besviken på att han inte sa "gårdagens Svenskar vi aldrig lär få se i Melodifestivalen var nog det värsta jag" i söndags. Men han får fler chanser framöver. Var så säkra.

Ska försöka kommentera hans tips imorn med, påminn mig om det. För övrigt kan vi gratulera Anti till Indianernas slutspelsplats i speedwayen. Det trodde jag inte innan säsongen, trodde faktiskt de skulle åka ur. Anti tror de åker ur direkt dock, finns dock en "lucky loser" friplats FH tror de får. Vi får hoppas att de går bra iallafall.

Magikerns idol Tarabanko lär också va nöjd med tisdagens resultat.

Nog om detta. Nu får vi hitta på nåt mer tycker jag. Är Fifadag planerad i helgen, efter att jag varit på spårvagnsinspektion. Fifadag är djupt. Vi följer vissa traditioner, kanske bloggar om det i sinom tid.

Moralpaniken jag bloggade om för ett tag sen kan man ta upp igen. Som Magikern så mycket riktigt påpekade är moralpanik ALLTID roligt. Hittade ett till klipp på temat, den här gången från SVTs Rundgång som gick för några år sen.

Men ja DV, dikten är med! Det är lite från samma program som sist, men även från ett senare. Notera att Siewert Öholm figurerar där med! Fullkomligt briljant.

Anders Tegner är som synes med igen, men vad tyckte han själv egentligen på den gamla goda tiden 1984? Svaret får vi nedan:


1984 är en boktitel om jag inte missminner mig. På den tiden kände inte Halvorna varandra. Om det var bättre förr får Anti bedöma. Anti är ju för övrigt ett stort fan av 80-talet. Det kan han nog blogga om nån dag. Då hade jag inte skägg för övrigt, vet inte om FH hade det men det tror jag inte. Anti hade det nog.

Nu är det snart läggdags. Igår åt jag PANNKAKOR! Ikväll åt jag jordnötsringar, det är fina grejer. FH säger att man dör av det, men jag är levande nog att blogga iallafall.

Gonatt på er barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0