Var nöjd med allt som livet ger!

Var nöjd med allt som livet ger
och allting som du kring dig ser
glöm bort bekymmer sorger och besvär.
Var glad och nöjd, för vet du vad?
En björntjänst gör ju ingen glad.
Var nöjd med livet som vi lever här.
Varthän jag än strövar, varthän jag än går
står ljung och snår kring mina spår.
Jag älskar bin och deras bon,
för honung är ju min passion
och vill du av myror ha munnen full
så ta en titt under sten och mull.
Kanske smaka på dom!
- Äta myror?
- Ha, ha det är världens käk.
Kittlar dödsskönt i kistan.
Var nöjd med allt du ser
och allt som livet ger.
Var nöjd...

Om frukter dig lockar, banan eller bär.
Se till att du plockar dom utan besvär.
Vill du plocka frukt av bästa klass
så använd din höger och vänster tass,
men klorna dom skall du dra in
så fort du ska ta dig en fin apelsin.
- Hoppas att du har förstått?
- O, ja! Tack Baloo!
Var nöjd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0