Jag vill ha blommig falukorv till lunch!

Jag vill ha blommig falukorv till lunch, mamma.
Nåt annat vill jag inte ha.
Jag hatar tomaten och fisken och spenaten
och plättarna med lingonsylt
Fläsk - har vi för ofta
Lamm - smakar som kofta.
Biff med lök är riktigt läbbigt.
Jag vill ha blommig falukorv till lunch, mamma.
Nåt annat vill jag inte ha.

Jag vill ha blommig falukorv till lunch, mamma.
Nåt annat vill jag inte ha.
Nä, aldrig jag äter mer rotmos och potäter
och isterband och kalvkotlett.
Pytt - det är för pyttigt.
Mjölk - det är för nyttigt.
Knäckebröd för hårt att tugga.
Jag vill ha blommig falukorv till lunch, mamma.
Nåt annat vill jag inte ha.


Kommentarer
Postat av: Ida

Hm, den där låten gick jag omkring och nynnade på hela dagen igår..

Haha nej jag och Glenn är fortfarande helt främmande för varandra.

Jag vet inte om Svett-Glenn raggar på alla, men däremot dansar han hela tiden och blir jättesvettig. Och med jättesvettig menar jag då att han får svettdroppar i hela ansiktet och tröjan han har på sig ändrar färg pga fukten.. Och så är han alltid dyngrak, så han ramlar in i alla med sin svettiga kroppshydda. Riktigt nice...



Oh no! Tänk, det ante mig att jag skulle bli medbjuden på nånting liknande så fort jag berättade om min medfödda talang.. ;) Problemet är ju bara att jag HATAR både golf och minigolf! Fast iofs hatar jag ju det inte lika mkt som jag hatar Johan Palm, så jag kanske har ändrat mig till april...

2008-10-12 @ 14:06:55
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0