Frieri!

Eftersom IK har på tok för mycket tid över så satt vi å gick igenom olika kategorier av "gratis vykort" på Passagen.

En kategori där väckte våran uppmärksamhet mer än någon annan, visst, först kom arg&ledsen som även den gjorde att man funderade en del, vem skickar ett vykort med texten "Nu var du riktigt taskig"? Tar man inte upp det med personen ifråga istället?

Nåja, den kategorin är ingenting mot den som kommer lite senare, håll i er nu mina damer och herrar och vår anti. Det finns nämligen en kategori som heter "frieri"...
Jodå, det är fullkomligt sant.
Vi kan verkligen se det framför oss, en kille sitter och funderar på hur han ska fria till sin älskade kvinna. Eftersom de ska gifta sig har de ju rimligtvis varit tillsammans några år iaf och därmed borde han vet vad hon vill och tycker är fint. Han sitter där och funderar över tänkbara alternativ till frieriet...
Kanske skulle man passa på att ringa tidigarie till nöjesparken så de kan stanna pariserhjulet längst upp när vi sitter i så går jag ner på knä där och frågar om hon vill gifta sig?
Kanske hyr jag en stuga vid ett fjäll lite lagom långt från alla andra, ser till att det under tiden vi är å handlar strös massvis med rosenblad i stugan och sedan när vi kommer tillbaka går jag ner i vardagsrummet där tända ljus finns runt oss i hela rummet och frågar "Älskling, vill du gifta dig med mig?".
Nej, jag tror nog jag tar och väntar till sommaren och då packar jag en picknickkorg med hennes favoritmat i, vi åker till en skärgårdsö, hittar en egen undanskymd plats vid vattnet, njuter av en fin picknick och sedan tar jag upp ringen och säger "Älskling, vill du bli min fru?"

Nej, det var inga bra varianter...
Jag vet vad jag gör, jag tar å går online, och skickar ett av följande vykort...
image160
image161
eller rent av ett lite finare som
image162
På det skriver jag "Älskling, jag vet inte hur jag ska säga detta, men jag älskar dig,och jag finner ett vykort via passagen som det bästa sättet att fria på. Vill du gifta dig med mig?"

Alltså den kvinnan som anser det vara ett bra sätt att fria på, finns hon?
Den kille som anser det vara ett bra sätt att fria på kan komma till IK så ska vi guida honom till vett och etikett när det gäller frieri...

Det finns en aspekt till i det hela, det måste ju suttit nån ansvarig på passagen och tänkt "undrar om vi inte behöver en kategori på vår vykorts sida som har frieri kort?".... IK sätter hela antis sparbössa på att den personen är singel....

Förövrigt, om nån någon gång gifter sig med en på IK kan vi lova att det blir ett mycket fint frieri!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hahah. Hoppas ingen har friat på det sättet...

2008-10-02 @ 14:08:34
URL: http://procardia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0