Första Halvan på systemet

Anekdoter är aldrig fel

Första Halvan fick en gammal återblick för ett tag sen.
Numera dricks inte en droppe utan det utspelar sig på den tiden man handlade på systemet. Hade med mig knodden jag passade.

Framme vid kassen utspelar sig följande konversation:

Kassörskan (k): Hejdu, min lille gubbe, Jasså du hjälper till att handla cider idag?
Grabben(g): NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, jag ska köpa sånt själv!!
K: Nej, nej du, det får du inte.,mig lurar du ej, man måste vara hela 20år för att handla här!
Jag: Kom igen nu, vi går, det stå¨r folk bakom och väntar
G: Men han (pekar på mig) lurade dig iaf, för han är inte tjugo heller. Han är 22!!!!!! Så det så

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0