HALLELULJAH! GÖTHEBORG ÄR HÄR!

Igår var det dags för en av årets stora händelser här i Peking, ostindiefararen Götheborg kom till Norrköpings hamn! Efter ett antal timmars övertalande under förmiddagen lyckades jag lura med mig DV och Paddan på äventyret, men tyvärr valde festprissen Johan att stanna i skolan för att plugga... det är nog första - och sista - gången han sätter pluggandet framför nöje! Nåväl, jag, DV och Paddan begav oss ner mot hamnen och väl där bytte vi positioner några gånger fram tills att man slutligen kunde skymta seglen på den fina träbåten borta vid horisonten.

När båten kom närmre kände jag att fotografen inom mig ville komma ännu närmre båten, så jag rusade in nånstans i det massiva publikhavet medan Paddan och DV stirrade förskräckt och begav sig hemåt. Själv stannade jag självfallet kvar och tog cirka 150 biler på spektaklet och efter att de sedvanliga salut-skotten hade avfyrats och sjömännen ombord hade sjungit nån härlig schlagerhit (eller vad det nu kan ha varit) så var det dags för kaptenen och superkargören att gå i land! De blev intervjuade och utbytte presenter med både Norrköping och Linköpings borgmästare.

När alla intervjuer hade avklarats var äventyret över för denna gång, men under helgen räknar jag med att bestiga båten, och i sådana fall kommer jag naturligtvis bära med mig kameran! För övrigt köpte jag mig en fin t-shirt på festområdet! På NT.se kan du se några av mina bilder! Klicka på följande länk så kan du titta på de 13 första bilderna!
http://www.nt.se/bildspel/StandaloneViewer.aspx?id=3687455&keepThis=true&TB_iframe=true&height=640&width=632


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0