MF08 - FINAL

Imorgon kväll är det dags för finalen av årets melodifestival. Startfältet i finalen är utan tvekan godkänt, även om ett par mindre bra låtar tyvärr har lyckats förpesta sig hela vägen till Globen i Jukkasjärvi, där finalen alltså hålls! Nedan kan du läsa vad jag tror om finalisternas vinstchanser samt ett resultat-tips...

Charlotte Perrelli - Hero
Perrellis bidrag tror jag kommer att stå so det segrande bidraget när melodifestivalen har avgjorts imorgon kväll. Låten låter som vinnarlåtarna brukar göra helt enkelt.

Sibel - That is where I'll go
En mycket fin låt framförd av en vacker kvinna i fina kläder. En bra kombination som kan räcka till en ganska bra placering, troligtvis har hon ingen större chans till seger eftersom hon är relativt ny i branschen (och därmed har ganska lite hardcorefans som röstar), men om några år så...

Rongedal - Just A Minute
En av de två låtarna som jag absolut inte tycker om. Den kan som bäst komma i mitten!

Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va?
Bengtzings bidrag har växt i mina öron de senaste veckorna. En festlig låt med bra tempo och en mycket bra refräng som alla bör kunna sjunga med i, något som är viktigt med schlagers... SE MIG, HÖR MIG, RÖR MIG, HUR SVÅRT KAN DÉ VA?! Jag tror att bidraget kan gå mycket långt i tävlingen, men det är tveksamt om Bengtzing slår Perrelli.

Christer Sjögren - I Love Europe
Fantastisk låt med en så pass rolig text att man nästan inte tror att den är sann. Jag gillar den personligen, men den bör inte placera sig bättre än i mitten av resultattavlan.

Amy Diamond - Thank You
Hyfsat festlig låt framförd av tävlingens yngste deltagare! Det finns en viss skrällpotential, men troligtvis blir det en mittplacering.

Sanna Nielsen - Empty Room
Sanna är utan tvekan den allra bästa sångerskan i finalfältet och hon har en fin låt med sig in i tävlingen. Det enda som talar emot henne är egentligen att det inte finns någon slagkraftig refräng i låten. Sanna är ändå en av de få som kan utmana Perrelli.

Nordman - I lågornas sken
Nordmans bidrag innehåller lite svensk historia samtidigt som det är en ganska bra låt. Jag tror inte att den kommer vinna, men fjärde/femteplats kan det nog bli.

Frida ft. Headline - Upp o hoppa
Sämst. Övriga kommentarer överflödiga.

BWO - Lay your love on me
Bodies Without Organs kommer till start med en ganska bra låt. Kan vinna, men kan likväl komma i mitten. Ska BWO vinna krävs det att framförandet blir lika perfekt som Lotta Engberg är hungrig.

Tips:
1:a Perrelli
2:a Nielsen
3:a Bengtzing

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag tror också att Perelli kommer vinna, men lite häftigt hade varit om Nordman gått vidare till Eurovison ;)

2008-03-15 @ 18:55:03
URL: http://anneliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0