Anti är hemma igen

Nu är jag åter hemma, efter en heldag i Sveriges baksida, Stockholm! Jag var med far & mot på en pensionärsresa med gamla Ericsson-anställda,, och genom en bussfärd begav vi oss alltså till Stockholm, där vi gjorde en del olika saker. Huvudmomentet var dock besöket på Skansen... Skansen var ett trevligt ställe, även fast det regnade när vi kom dit. Det var stort och det fanns en hel del saker att titta på. Personligen tycker jag väldigt mycket om djur, så för min del var det roligaste att se på alla de djur som finns placerade i Skansen, allt från kycklingar till vargar och lodjur! Tyvärr såg jag dock inte till några lodjur i deras inhägnad, men någonstans där inne gömde de sig nog. I övrigt såg jag dock alla djur och jag måste nog erkänna att en bildskön påfågel var det trevligaste. Den gillade tydligen att bli fotograferad, så den fällde upp sina vackra fjädrar.


Efter ett par timmar blev det lunch på något som jag tror var en lyxrestaurant, men jag behövde dock inte betala en krona eftersom käket ingick i kostnaden för bussresan. Man behövde bara sätta sig ned och sedan blev allting serverat! Först fick vi smörgås, sen fick vi dryck, sen fick vi varma tallrikar, sen fick vi sås, sen fick vi potatis och sen fick vi även maten! Det största samtalsämnet under lunchen var förövrigt vad det var vi åt för någonting. Antingen var det sjötunga eller rödtunga. Själv är jag tämligen säker på att det var rödtunga, man vet ju hur sånt smakar, eller hur? Efter lunchen besökte vi bland annat Ejes choklad, en mycket anrik chokladbutik som gör sin choklad själva. De har funnits sen 1923 och 1990 blev de kunglig hovleverantör. Innan vi sedan begav os hemåt besökte vi även Saltå Kvarn där vi bjöds på gratis fika.







SE ALLA BILDER HÄR
http://antep.se/bilder/sthlm.php

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0