Det är inte lätt...

FH har ju turistbranschen som sin såväl föregående näring som sin kommande näring, när man hör följande undrar man ju om valet verkligen är så smart? Självklart har vi tagit bort såväl resebyråns som personernas namn...
(detta är samtal på en resebyrå)

"Jag fick ett samtal från en kvinna som vill åkte till Cape Town. Jag började förklara resvägen och informerade om passbestämmelser då hon avbröt mig och sa "Jag vill inte att du ska känna dig dum, men Cape Cod ligger i Massachussets". Utan att försöka få henne att känna sig dum sa jag lugnt "Cape Cod ligger i Massachussets, Cape Town ligger i Afrika". Hennes svar: Klick."

"En man ringde och var rasande över en resa till Florida som vi hade sålt. Jag frågade vad som var fel med semestern i Orlando. Han sa att han hade väntat sig utsikt över havet. Jag försökte förklara för honom att det inte är möjligt eftersom Orlando ligger mitt i delstaten. Han sa "Ljug inte för mig. Jag tittade på kartan och Florida är en väldigt tunn stat"

"En man ringde och frågade om man kunde se Kanda från Irland. Jag sa nej. Han sa "Men det ser ut att vara så nära varandra på kartan".

"En kvinna ringde och frågade"Sätter flygbolag ens fysiska beskrivning på väskan så att de vet vilket bagage som tillhör vem?" Jag sa "Nej, varför tror du det?".
Hon svarade "Jo, när jag checkade in så satte de på en lapp med ordet FAT på mitt bagage och jag är överviktig. Finns det något samband?".
Jag sa att jag skulle "undersöka saken" (egentligen skrattade jag) och sedan sa jag "Flygbeteckningen för Fresno är FAT och att flygbolaget bara satt på en destinationslapp på hennes bagage".

"En kvinna frågade efter platser i planets mittgång så håret inte skulle bli rufsigt när de satt vid fönstret..."

"En kund ringde och frågade om resor till Hawaii. Sedan jag gått igenom alla prisuppgifter frågade hon "Skulle det bli billigare om man flög till kalifornien och sedan tog tåget till Hawaii?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0