Det enda riktiga tv-spelet!!!

image114

Här ser vi alltså det enda tv-spelet som egentligen är värt att nämna när man talar om just tv-spel. Nintendo 8-bit från det ljuva 80-talets slut.
Man satt timme efter timme och spelade "Super Mario Bros" ettan alltså och glädjen när man första gången nådde prinsessan vid spelets slut var enorm, sedan kan man ju när man gjort det börja om på en svårare nivå. Mitt rekord är att varva det tre gånger på raken har jag för mig, att jag slutade där beror mest på att det tog förbannat mycket tid och att det vid denna tidpunkt fortfarande var så att alla svenskar "bara" hade en tv så man fick sluta spela när tv-programen började med.
Mitt favoritspel var förutom givna Super Mario ett bilspel som hette "Off Road" där man körde på just det, off road banor var ruskigt svårt att vinna totalt där men EN gång lyckades jag efter envetet nötande.

DET VAR BÄTTRE FÖRR!

Kommentarer
Postat av: Ida

Men hörni, märk väl ironin som genomsyrar inlägget! Så ni kan vara lugna, inte en chans i världen att jag blir en av alla miljontals bloggare med "VILL HA!" och "Cravings"..!

IK-galan? Vad är det för spännande då tro..
Förresten tycker jag att även Super Nintendo är värt att nämnas.. 16-bitars va?

2008-01-10 @ 12:08:58
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Ida

Låter bra, och ni kan vara lugna, jag är faktiskt rolig. Iaf emellanåt ;) Ni kan kika in på min blogg nu, så har jag världens längsta lista på saker bara vi som är födda på 80-talet var med om.

När kommer den här galan ni pratar om äga rum?

Jag står fortfarande fast vid mitt Super Nintendo. Det var det första tv-spelet jag kom i kontakt med, och det kommer alltid ligga närmast mitt hjärta.

2008-01-10 @ 16:34:19
URL: http://daaarlingen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0