Dark side of the blogg

Detta inlägg har ett syfte, att undvika att Svenskar vi aldrig lär få se i Melodifestivalen inte gör ett hat-trick. Det hade sett lite illa ut. Visserligen kanske nån av de andra dagbloggar men man får ta det säkra före det osäkra ibland. Såg förresten att FH gjort en ny kategori, trevligt. Kategorier kan man aldrig få för många av. Eller kan man det? Vissa har ju bara en. Nä, det kan man nog inte, bestämmer jag. Får försöka komma ihåg att flytta över tidigare nattbloggar dit, SORTERING och STRUKTUR är som bekant IKs ledord. Iallafall för de av oss med tyskt påbrå.

Egentligen har inlägget redan nu fullgjort sitt syfte, så jag skulle kunna klicka på "Spara & publicera" och dricka upp min saft och sen gå och lägga mig. Men jag känner inte för det än. Blåbärssaft för övrigt. Hade funderingar på att göra blåbärssnaps en gång. Men det har inte blivit av. Känns som man borde ha vilda blåbär till det, de är mer smakrika. När jag fick idén hade visserligen jämtländska vildblåbär i överflöd, men ingen sprit. Så kan det gå, smakade gott i filen med. Fjällfil såklart, Fjällfil som kittlar på tungan. (Kontakta FH för utbetalning av reklampengar)

Så vad ska man hitta på nu att skriva om, OS? Nä det skriver alla om och jag har andå inget sett. Annars har föga vettigt hänt idag egentligen. Är egentligen lite trött, men bloggar till midnatt sen får det räcka. Händer inte mycket på nätet nu, FH sover och Anti är inte vid datorn. Anti kan man alltid blogga om annars, jag tycker du ska blogga om Georgien, Anti!
HA! Lyckades inleda och avsluta samma mening med "Anti". Egentligen borde jag nog haft punkt istället för komma efter annars, men vafan. När FH läser detta kommer han skaka på huvudet och muttra om Horace Engdahl, sen kommer han lyssna på Egon en gång till. Sen kommer han kanske morgonblogga. Antagligen kommer han då påpeka hur lite jag bloggar.

Var inne på blogg.se förut och kollade de mest aktiva bloggarna. Hur kan SÅ många skriva SÅ mycket om EN ENDA sak? Det förundrar mig. Egentligen borde jag väl bli förfärad men jag har med åren blivit cynisk nog att bli förundrad istället.
9 minuter kvar nu. Lär väl gå betydligt fortare att läsa än att skriva, brukar vara så. Speciellt om jag inte kommer på mer att säga. Vissa modebloggare lär säkert undra vad jag lever för liv som inte skriver en dagboksblogg om allt stekt som jag gjort under dagen. Men de som gör det skriver ju bara om vad de klär sig i, var de fikar och vad de handlat. Om man inte gör mer än klä på sig, käka och handla med sina dagar, varför skriva om det då? Själv har jag gjort allt det idag utom att handla, men inte fan bryr ni er om vad jag klär mig i eller käkar? Det är inte kläderna som gör mannen, det är en myt. Det är skägget.
Och varför handla när det inte behövs? Har gjort vettigare ting, men vad avslöjar jag inte för då blir det ju en dagboksblogg.

Två minuter kvar nu och jag hoppas att detta dissande av alla andra bloggar kan få fart på PEJI med sitt dissande. Inte troligt dock. Om nån känner sig träffad, gör inte det om ni inte är en modeblogg. Dagboksbloggar är fint, som Fh säger om de innehåller mer än Dagens Outfit och dessutom är skrivna av folk man har lite koll på. Vare sig det är barndomsvänner eller bloggkontakter. Så kör hårt gott folk, även om vi inte gör det, ty vi är en dravelblogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0