Anti - en idrottare? Knappast!

Nu är det kväll igen, eller snarare natt. Det var länge sen jag satt och filosoferade, men nu är det äntligen dags igen, eller änterligen som alla IG-barn hade skrivit. Ikväll har jag suttit och arbetat framför datorn. Jag har bland annat beskärt över 60 bilder i photoshop och uppdaterat en hemsida 2-3 gånger. Det kanske inte låter så jobbigt rent fysiskt... och det är det inte heller. Däremot är det ganska ansträngande rent psykiskt att koncentrera sig konstant och aldrig få vila ut ordentligt. Och blir man "seg" mentalt så orkar man inte heller göra någonting fysiskt. Det är antagligen därför jag sitt här och grubblar, när jag istället hade kunnat gjort nåt annat, typ sova. För att leda detta resonemang vidare så kan man konstatera att jag, på grund av ELLER tack vare, mina mentalt jobbiga arbetsuppgifter helt enkelt inte har tid att vara speciellt aktiv rent fysiskt och således är jag helt enkelt ingen idrottare! Så mitt budskap till er mina kära läsare, vill ni bli idrottare, håll er borta från datorn och släng golfklubban i sjön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0