IK ska medverka i "riktig" tv.

Det har sedan ett tag tillbaka varit en del förhandlingar mellan grundaren av IK, "första halvan" och högt uppsatta människor inom SVT-sfären.
Det hela handlar om att medverka som en av fyra ständiga panelmedlemmar i ett kommande program på svt där programidén rent grundläggande handlar om alternativa uttrycksforum i dagens mediasamhälle.
SVT ville dessutom inte ha någon av de absolut största bloggarna i panelen för det då i praktiken bara blir reklam för deras bloggar, istället fick jag (FH) mail för en dryg månad sen då en förfrågan kom om att medverka.

Det ska bli oerhört intressant att se vilka övriga panelmedlemmar blir men främst så ska jag se till att verkligen framhäva hur viktigt det är för oss mindre bloggare som inte enbart kan leva på vårt bloggande och som istället får kämpa för att ens lyckas få 100läsare nån gång då och då att ändå existera och få fram våra åsikter.
IK kommer dock att leva vidare som blogg precis som förr även om det vissa dagar blir noll inlägg från min sida och ett ännu större ansvar hamnar på Antis axlar och att det kanske blir så att andra halvan får blogga nån gång med under denna tid.

Anledningen till att jag döljt detta såhär länge för alla, inklusive övriga på "redaktionen" på IK är ju helt enkelt att det var ett krav från SVT att det skulle skötas på det sättet.

Till övriga redaktionens info så är jag på g hemåt och då får ni mer info via msn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0