Dagens artist - Iron Maiden

När turen kommit till Iron Maiden fick andra halvan äran att välja ut videos och insåg hur svårt det är att hålla sig till blott 5. Personligen har jag minnen från Maiden sen jag förundrades över omslagen på brorsans vinyler Iron Maiden och Killers. Lyssnade inte på det direkt men när du kom till Ullevi 05 väcktes min nyfikenhet. Jag var inte där men det gick på TV. Sen dess har Iron Maiden lett mig i den underbara världen av Metal i olika former.

Först ut, ett klipp från 1980 med tidigare sångaren Paul DiAnno. Låten Iron Maiden är ju dessutom en de mer klassiska.
Iron Maiden


Här kommer en go video med en ung långhårig Bruce Dickinson och cyklande indianer. En låt som för övrigt handlar om övergrepp mot just indianer.
Run to the hills


En låt från den legendariska konserter i Rio. En låt vars titel passar oss här på IK
Blood Brothers


Dags för en hyfsat färsk från Dance of Death.
Paschendale


Och avslutningsvis givetvis en från Göteborg och Ullevi. Låten är dessutom en klassiker från IKs födelseår.
The number of the beast

Kommentarer
Postat av: Annelie

Men hallå, var finns Fear of the Dark? ;) Grattis föresten, ni blev kommentar 1111 i min blogg.

2007-12-18 @ 13:27:25
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: Annelie

Haha, nu kan ni vara stolta!

2007-12-18 @ 16:48:35
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: Andra halvan

Här är den!

Den låg mycket nära, men vi skulle bara ha 5 låtar och då valde vi en lite mindre känd, men också mycket bra låt från samma konsert, Blood Brothers.

2007-12-18 @ 17:06:14
URL: http://www.youtube.com/watch?v=_FMxpTowg2Q

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0