666-Paddan del 1

666-The Number of IK!

1.Vad heter du? - Martin

2.Hur gammal är du? - 21
3.Var bor du? - Norrköpings kommun
4.Yrke? - Studerar
5.Favoritmat? - Rostbiff och potatissallad (kanske)
6.Bil? - BMW 316i Compact 1994 (Vit)
7.Favoritband? - Vet inte, finns ett antal som är bra
8.Vanlig klädsel? - Jeans och t-shirt (typ)
9.Ovanlig klädsel? - Kvinnokläder (på mig alltså, kvinnokläder på kvinnor är normalt)
10.Frisyr? - Normal
11.Tatueringar? - Nej

12.Piercingar? - Nej
13.Husdjur? - Diverse småkryp, men det är ofrivilligt

14.Favoritmusik? - Finns en massa bra, men rock, hiphop och reagge spelas oftast hos mig
15.Favoritlåt? - Har ingen, det finns mycket bra, jag kan inte välja.
16.Favoritfilm? - Kan inte välja någon favorit, men The Good, the Bad and the Ugly (Den gode, den onde, den fule av Sergio Leone), La Haine (Medan vi faller av Mathieu Kassovitz) samt Le Fabuleux destin d'Amelie Poulaine (Amelie från Montmartre av Jean-Pierre Jeunet) finns bland de allra mest uppskattade filmerna hos mig
17.Favoritskådespelare? - Vet ej, men kanske Audrey Tautou

18.Favorit tv-program? - Oj, vet inte, The Simpsons, eller räknas det som tv-serie?

19.Favoritsport? - Nej, kan inte välja, det beror på humör och vad man känner för just för stunden, som med så mycket annat. Det kanske märks på tidigare och även kommande svar
20.Favoritglass? - Åter igen - vet ej. Jag tror inte att jag har smakat någon glass som jag har tyckt illa om. Jag kanske har haft tur som har sluppit äcklig glass, för jag har hört att det ska finnas sådan. Vanlij, choklad, citron, blåbär, jordgubbe, apelsin, romrussin, saffran och många fler tillhör favoritsmakerna. Sen håller olika tillverkare olika kvalitet, men som sagt, jag har haft tur och lyckats undvika de som håller så dålig kvalitet att glassen blir äcklig.

21.Favoritbok? - Vet inte. Sagan om Ringen är ju bra, och de två följande böckerna. Bilbo är också bra. Animal Farm är bra. Grottbjörnens folk är bra, och de följande böckerna. Finns många bra, har svårt att välja favoriter nästan oavsett vad det gäller.

22.Favoritskor? - Märke? Rockport, Nike, Addidas, Vagabond, Merrell

23.Favoritcitat? - "Vet inte" (- okänd upphovsman)?

24.Är bra på? - Att sysselsätta mig under fritiden - det finns alltid något att göra när man är ledig, när man inte är ledig kan det dock bli svårt att sysselsätta sig ibland.
25.Är dålig på? - En massa saker, som att tycka om äckliga vardagar då man måste göra massa skit!
26.Bästa semesterminne? - Vet inte, varje ledig dag är bättre än en icke ledig dag. Svårt att välja, om jag ska fundera länge kanske inte alla frågor ens blir ifyllda.

27.Sämsta semesterminne? - Jag var legendariskt pissnödig i bilkön i väntan på färjan från Helsingör till Helsingborg, sommaren 2000. Jag trodde faktiskt att jag skulle bli tvungen att gå ut ur bilen och urinera mot eller i en papperskorg ute bland ett hundratal bilar fulla med folk för att inte spricka och dö en plågsam död. Jag har aldrig varit med om något liknande. Färjehelvetet som vi hade biljett till(!) stack utan att ha släppt på vår bilkö och jag förbannade dem som körde färjan en och två och flera gånger innan nästa (eller var det samma? så lång tid tog det) kom och släppte på oss så att jag fick gå på toaletten som folk. När jag väl var inne på toaletten var jag grymt lättad, och det toalettbesöket är lätt ett av de bästa semesterminnena, för så jävla illa mådde jag innan, så själva toalettbesöket kanske bör stå som svar på föregående fråga.
28.Bästa konsert? - Får nog bli en konsert med Peps Persson och Peps Blodsband i Louis de Geers Flygeln, kulturnatten 2006 i Norrköping.

29.Föreningar du är/har varit med i? - Några stycken
30.Hur svarar du i telefon? - Olika, "hallå vart är du?" är vanligast som svar i mobiltelefonen

31.Vad är du stolt över? - Jag har inte mött min överman i Goldeneye till Nintendo 64

32.Vad spenderar du dina pengar på? - Massa olika saker
33.Varför är du nöjd med ditt liv? - Vet inte, för att jag är bra på tv-/datorspel kanske?
34.Hur spenderar du helst en kväll? - Beror på humöret
35.Har du körkort? - Ja

36.Har du varit med i en bilolycka? - Ja

37.Vad gör du när du är uttråkad? - Oftast sätter jag mig vid datorn, men det kan vara olika

38.Vilka språk kan du? Svenska, engelska och franska (hjälpligt)

39.Vem är din förebild och varför? - Vet inte, men Magnus Uggla är riktigt cool, han kanske kan vara en förebild för mig?
40.Vilken är din värsta ovana? - Jag svär en hel del, men jag gör säkert massa dumma saker som är störiga
41.Vill du har barn? - Kanske, men inte på ett bra tag, just nu skulle jag vara en usel förälder

42.Var shoppar du helst? - Stockholm, ingen speciell affär, NK och PUB är bra varuhus, men inte de enda

43.Vad äter du till frukost? - Te och smörgås

44.Vad saknar du? - Massa pengar

45.Är du troende? - Vet inte, beror på vad man menar, och också på humöret

46.Vilka mål har du med ditt liv? - Bli rik, flytta till den sydfranska landsbyggden och bara slappa och vara ledig hela tiden
47.Vad gör du om fem år? - Jag hoppas att jag har ett vettigt jobb och lägenhet/hus någonstans i norrköpingstrakten
48.Vad gör du om tio år? - Kanske samma som föregående svar, eller att sydfrankrike-målet är uppnått

49.Vad gör du om femton år? - Då skulle det vara trevligt med sydfrankrike, men ett normalstadgat liv här skulle inte vara katastrof
50.Vad gör du om tjugofem år? - Då hoppas vi verkligen på sydfrankrike!
51.Hur länge har ni på IK känt varandra? - Beror på hur man räknar, eller vet ej

52.Beskriv dig själv med tre ord? - Hälsan i behåll

53.Vem av er på IK har flest skor? - Det kan vara jag faktiskt, men jag vet inte. Satsar inga stora pengar, men 20 spänn kan jag satsa på det.
54.Vem äter mest godis? - Anti
55.Vem sover längst på morgonen? - Anti

56.Vem bestämmer mest på bloggen? - Älgen

57.Vem lagar godast mat? - Det vettefasen... ingen?

58.Vem är mest fåfäng? - Tror att det är jag, men det är något som kommer och går

59.Vem kommer alltid försent? - Vet ej? Buba?

60.Vem kommer först? - Älgen

61.Vem är duktigast på att baka? - Ingen aning... ingen?

62. Vem har bäst klädsmak? - Jag
63.Vem kan flest skådespelare? - Jag? Eller jag vet inte...

64.Vem grät senast? - Anti

65.Vem är mest barnkär? - Vet inte, chansar på Älgen
66.Vem var riktigt arg senast? - Alla
67.Vem har flest kusiner? - Anti

68.Vem blir generad lättast? - Vet inte, jag kanske? Dom andra skäms inte för sig precis.
69.Vem är mest intresserad av nyheter? - Jag

70.Vem är mest envis? - Älgen

71.Vem är fegast? - Anti

72.Vem bygger ihop IKEAmöbler bäst? - Älgen?
73.Vem har kortast stubin? - Anti
74.Vem är mest långsint? - Buba

75.Vem talar mest i telefon? - Buba

76.Vem är bäst på att komma ihåg födelsedagar etc? - Inte jag

77.Vem är händigast? - Inte jag
78.Favoritgodis? - Massa godis

79.Saft eller alkhohol? - Båda

80.Så många kuddar sover man med? - 2

81.Favoritväder? - Vindstilla, 24 grader, solen står högt på himlen

82.Morgon eller nattmänniska? - Ingetdera

83.Bio eller promenad? - Bio kanske, men det beror på

84.Chips, morötter eller godis? - Beror på, just nu skulle det sitta fint med morötter, men det kan jag garantera att det inte kommer hålla i sig för jämnan
85.Pizza eller hamburgare? - Båda, men inte på samma gång

86.Skriver du dagbok? - Nej

87.Stökigt eller välstädat? - Välstädat, och försöka hålla det så, så slipper man städa

88.Är du rädd för blod? - Nej, blod är bra, men är det är klart att det känns onödigt att skita ner kläder med blod och så

89.Saltar du din mat? - Det händer. Lagar inte så ofta.

90.Gillar du att sjunga? - Nej

91.Anser du att du är stark? - Tillräckligt
92.Brukar du sola? - Det händer ju att man gör det utomhus, men aldrig i solarium

93.Vad gör du om du får hicka? - Håller andan och sväljer 3-4 gånger

94.Kaffe, te eller inget alls? - Te, en kopp varje dag till frukost, ibland kan man ta en kopp till på kvällen. Kaffe dricker man ibland, men inte så ofta.
95.Vilken svordom använder du mest? - Fan

96.Äger du en IPOD? - Nej, och ingen annan mp3-spelare heller om man inte räknar mobiltelefonen (har inga hörlurar)

97.Vilken tid är din väckarklocka inställd på? - Brukar väl vara cirka 6.30 typ, men jag använder det inte, jag vaknar av mig själv i tid
98.Hur många resväskor äger du? - "resväskor"? - ingen

99.Använder du sandaler? - Nej

100.Var köper du din matvaror? - Ica, Konsum, City Gross

101.Skulle du hellre ta bilden än vara med på den? - Ja

102.Vilken var den senaste filmen du såg? - Offside
103.Umgås du helst i grupp eller med en/ett par goda vänner? - En/ett par (eller liten grupp)

104.Om du vann massa pengar vad är det första du gör för pengarna? - Köpa en tårta för att fira!

105.Har du någonsin blivit kallad lat? - Ja, många gånger

106.Somnar du lätt eller ligger du och vrider dig? - Det är svårt att somna, jag ligger och vrider mig, och det är jobbigt som...

107.Vilken musik lyssnar du på just nu? - Precis nu? - Pearl Jam-låtar

108.Vilken artist är världens bästa just nu? - Magnus Uggla tror jag

109.Har någon berättat en hemlis för dig denna veckan och vad var det isf? - Det avslöjar jag inte

110.När var senast någon stötte på dig? - Nu?

111.Vad åt du till middag senast? - Kommer inte ihåg

112.Använder du huvtröjor?` - Ja, men inte bara

113.Heter du Glenn? - Nej, men jag vet ett par som gör det

114.Men du är från Göteborg? - Nej, jag har bara varit där några gånger

115.Hur går det ihop då? - ???

116.Kan du vissla? - Ja, men det låter inget vidare
117.Kan du busvissla? - Nej

118.Vem var den senaste som ringde dig? - Säkert Ankan som ville ut och äta

119.Tror du folk pratar bakom ryggen på dig? - Hemska tanke! Jag antar det. Säkert massa skit, men man kan ju hoppas på att det är bra snack. Dock ska man ju inte begära för mycket av människor

120.Rensar du fisk? - Nej, inte mer än den jag har på min egen tallrik
121.Men du är från Göteborg? - Nej

122.Hur går det ihop då? - Nej
123.Vilket riktnummer befinner du dig i? - 011

124.Tittade du på tecknat när du var liten? - Ja!

125.Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? - Stort

126.Hur många syskon har du? - 1

127.Är du blyg inför det motsatta könet? - Beror på vem det är
128.Vilken film kan du alla replikerna till? - Någon stumfilm

129.Äger du några konsert t-shirts? - Nej

130.Hur skäggig är du? - Inte nu

131.När flög du senast? - När Ankan hoppade

132.Hur många stolar står kring ditt köksbord? - 4

133.Läser du för skoj skull? - Ja

134.Har du gråtit offentligt? - Jorå, när man var riktigt liten

135.Har du en stationär dator eller en bärbar? - Stationär

136.Vad är klockan? - 17:48

137.Vad var klockan när du började svara? - Vet inte

138.Hur känns det att ha 528 frågor kvar? - Skittråkigt
139.Kommer du bli klar imon? - Nej, det tror jag inte

140.Försöker du alltid lära dig nya saker? - Inte alltid, så pretentiös är jag inte

141.Kan du kasta macka? - Har inte provat på länge, men det gick inget bra sist
142.Vilket är ditt favoritbröd? - Fikabröd
143.Designa din egen pizza? - Tomat, ost, skinka, gul lök, köttfärs, färska tomater, oregano, färsk ruccola, curry
144.Är du djup? - Njaaaaeeeee

145.Vilken är den djupaste av alla bloggar anser du? - Får man svara vad som helst på den här frågan?

146.Vilken av alla bloggar anser du vara den odjupaste? - Det vet jag inte, det finns så många skitbloggar där ute på nätet
147.Har du nånsin varit på Jamaica? - Nej, men jag hoppas på att det blir så någon gång

148.Vad har du med dig in på bion? - En 33cl Coca Cola-burk och en Marabou Schweizernöt (varierande storlek beroende på ett antal olika faktorer)
149.Redogör för Överste Axell Bropps förehavanden? - ???
150.Vem var din favoritlärare och varför? - Peppe, han gav mig en skjorta

151.Har du dejtat någon av en annan religion? - Na

152.Vad har du för väder? - Mörkt

153.Har du en blogg? - Jag gästbloggar
154.Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? - Foto, det var slappt som fan

155.Ska du ta över Lillos DT i LIGAN? - ???

156.Är du adlig? - Inte officiellt, ännu

157.Vad tycker du om golf? - Minigolf är kul, vanlig har jag inte provat
158.Vilket personlighetsdrag är nödvändigt hos en partner? - "Vilket"? - Får det bara vara ett? Isåfall får det nog bli... hmmmm... att det inte är en idiot.
159.När sov du senast på golvet? - Typ 1½ år sen... eller var det mer? Vet inte, men det har skett några gånger i alla fall.

160.Hur många timmar måste du sova för att fungera? - 8
161.Hamnade du ofta i trubbel för att du pratade på lektionerna? - Oja. Eller ofta... det beror ju på vem man jämför med, men det har hänt ett antal gånger om man säger så.
162.Vilken är din favoritfrukt? - Citron, tror jag
163.Vad tycker du om basket? - Det är rätt kul

164.Ska man inte gå på speedway istället? - Na, det har jag aldrig gjort, så det vet jag inte. Jag har inte varit på proffsbasket heller, trots att jag bor i Norrköping, men jag har spelat basket i skolan, och det var kul (hyfsat i alla fall, bättre än många andra skitgrejer man fick göra på idrotten)

165.Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? - Det vet jag inte

166.Tror du på liv på andra planeter? - Ja

167.Vem var den sista personen som gjorde dig arg? - Vet inte, det finns så mycket att bli arg över...

168.Tror du gud är man eller kvinna? - Dom flesta säger väl att Gud är en man, han kallas ju för "Herren" och så, så då antar jag att han är en man

169.Vad var det senaste du åt? - Kebabtallrik på Maestro

170.Slår du sönder saker varje gång du är glad? - Nej

171.Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller av det motsatta? - Antar att det är flest personer av samma kön som man kommer överens med, men det beror mest på individens personlighet, vilken i och för sig påverkas av könet, men enbart kön är inte avgörande för huruvida man kommer överens eller inte.

172.Är den gris? - ???

173.Är den halal? - Vet inte

174.Gillar du senap? - Ja
175.Gillar du ketchup? - Ja

176.Har du ätit halal? - Det har jag säkert

177.Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? - "Livet är skit!"

178.Skulle du nånsin hoppa fallskärm? - Det är möjligt

179.Hur långt bort har du varit? - Som fan

180.Har du sett midnattssol? - Är det sånt där som finns i Norrland? Jag har aldrig varit i Norrland...
181.Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? - Vet inte, Shaun i "Shaun of the Dead" kanske?
182.Har du någonsin köpt något från ebay, vad var det senaste isf? - Har inte köpt något där
183.Tycker du om att krama folk? - Sådär va, och det beror verkligen på vem det handlar om
184.Skulle du säga att du är trendig? - Sådär va

185.Äger du en digitalkamera? - Ja
186.Vilka kändisar har du blivit jämförd med? - Martin Rollinskij (stavas det så?), Jeff Bridges, Curt Cobain

187.Stör det dig om någon säger att de ska ringa och sedan inte gör det? - Ibland stör det väldigt mycket, ibland är det skönt om det inte ringer

188.Snusar du? - Nej

189.Vilka böcker, om några, får dig att gråta? - Vet inte

190.Får du dåligt samvete efter du ätit kött? - Oftast inte

191.Om du var av motsatt kön, vad hade du hetat? - Jeanne

192.Vem av alla andra i bloggvärlden vill du ska svara på alla dessa frågorna? - Johan

193.Lyssnar du på Iron Maidens number of the beast nu? - Nej, men det hade inte varit dåligt

194.När anländer du till Ullevi? - Vet inte

195.Loggade anti in nyss? - Det var ett tag sen
196.Vilket var ditt senaste impulsköp? - Något skit säkert

197.Vem är vår dansbandsexpert? - Anti!

198.Hatar du dansband? - Ja!

199.Bästa promenadstråket? - I närheten av hemmet

200.Vart äter du om du ska äta en lyxmiddag? - Restaurant Grodan på Grev. Turegatan i Stockholm

201.Vem är världens vackraste kvinna enligt dig? - Audrey Tautou
202.Favoritgata? - Vet inte, beror på humör, men det är alltid bra att vara hemma

203.Reser helst till? - Någonstans jag redan varit, eller någonstans jag inte varit? Om det gäller någonstans jag har varit så åker jag gärna till Berlin igen, om det gäller någonstans jag inte har varit så känner jag rätt mycket för att åka till Jamaica just nu...

204.En bra gå-bort-present? - Blomma eller godis, eller något drickbart
205.Favoritlyxartikel? - Det beror på stundens behov

206.Älsklingsljud? - Det beror på stunden också

207.Tidning du gillar? - Ja, men det beror på vad det är för tidning också

208.Favoritsajt? - Vet inte

209.Favoritförort? - Är Åby en förort? I så fall är det Åby...

210.Favoirtcafé? - Vet inte
211.Stjärna jag vill träffa? - Audrey Tautou är ju given, men det finns ju fler som man vill träffa, blir för jobbigt att räkna upp dock

212.Dyrast inköp jag gjort? - Dyrt är ju ett väldigt relativt ord. För mig betyder dyrt att varan/tjänsten är värd mindre än pengarna den kostar. Jag använder "mycket pengar" om sådant som kostar mycket pengar. 100 spänn för ett päron är dyrt, 300 000 för en splitterny Ferrari är mycket pengar, men billigt. Det dyraste jag har köpt kommer jag inte ihåg.
213.Bästa fyllekäket? - Kebab kanske?
214.Senaste gnolandet? - Na

215.Du skall ge bort blommor till din kärlek, vilka blommor väljer du? - Några snygga
216.När skickade du ett vykort med posten senast? - Kommer inte ihåg
217.Brukar du ta ett fotbad? - Na
218.Har du någon fobi, vilken/vilka isf och varför? - Jag har skolfobi

219.När lagade du en riktig middag senast? - Na

220.mcdondalds, burger king eller Max? - Max
221.Vad är det äckligaste du vet alla kategorier? - Vet inte, men sånt som är ruttet och mögligt brukar vara äckligt


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Oj vilken lång lista. Ha en trevlig kväll!

2007-12-21 @ 22:54:58
URL: http://stenvreten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0