666-Första Halvan del 1

666-The Number of IK!

1.Vad heter du?
Jag lystrar likt alla kära barn till många namn, men ni kan kalla mig "Älgen" det gör de flesta.

2.Hur gammal är du?
Svår fråga, men jag är närmare 50 än 0, dvs inne på andra halvan av 20-talet.

3.Var bor du?
I Götet, det har väl framkommit tämligen väl på bloggen innan gissar jag.

4.Yrke?
Filosof, men just nu bloggare.

5.Favoritmat?
Det man blir mätt av. Men visst, kebabpizza är aldrig fel.

6.Bil?
Jag har en minivariant av en veteranbil i fönstret, räknas det? Isf Opel.

7.Favoritband?
Kassettband i hård strid med videoband. Menar du inom musiken så är det svårare att nämna bara ett...

8.Vanlig klädsel?
Jeans,strumpor,boxers,tshirt,tröja,skor och jacka på vintern iaf.

9.Ovanlig klädsel?
Jag bär sällan smoking. De gånger man måste ha sådana kläder är bara på borgarpacks evenemang och sån skit går man inte på.

10.Frisyr?
Nä.

11.Tatueringar?
Hade sådana där gnuggisar från serietidningar när jag var knodd men nu nä.

12.Piercingar?
Nä.

13.Husdjur?
Dammråttor, samt keramikälgar.

14.Favoritmusik?
En väldig massa, beroende på humör. Rock i stort dock. Med rock menas inte all rock heller. Men att i ett svar här definiera favoritmusik är stört omöjligt. Men jag äger alla lundells,springsteens och dylans album det duger som svar.

15.Favoritlåt?
Beror på humör även det. "Stackars Jack" med Lundell är bäst rent generellt.

16.Favoritfilm?
Oavsett vad herrn tror är det inte "kurt olsson-filmen om mitt liv som mig själv" utan bästa filmen är Fever Pitch.

17.Favoritskådespelare?
Jag måste säga att Paddan gjorde bra ifrån sig i filmen "Kommando Peking på fest" som vi visat här på bloggen.

18.Favorit tv-program?
Anslagstavlan i hård strid med Svts testbild!

19.Favoritsport?
Speedway!

20.Favoritglass?
Om ni menar ur det vanliga sortimentet så Daimstrut, menar ni mer udda varianter så glasskiosken på min favoritö där man får fem kulor glass, vispgrädde,chokladsås, jordgubbar på. Det är lagom mycket. Tänker inte säga var för då vallfärdar folk dit och förstör!

21.Favoritbok?
Jack-Lundell.

22.Favoritskor?
Arbetsskorna!

23.Favoritcitat?
"Folk e dumma"-Jag själv.

24.Är bra på?
Att komma på frågor till denna intervjun.

25.Är dålig på?
Antagligen på att bli färdig med att svara på alla dessa frågorna innan bloggen har dött.

26.Bästa semesterminne?
Arsenal-Sheff.Wed 98 på Highbury, en vecka i London, finns dock många många andra med men svårt att plocka ut nån före nån annan så jag tar denna.

27.Sämsta semesterminne?
Blir antagligen den glamourösa weekend i Gyttjebo som Anti planerat för IK.

28.Bästa konsert?
Bruce Springsteen, Ullevi, midsommar 2003.
I mindre skala och utan att älska musiken var Hellströms gig i Lisebergshallen 02 alt 03 fullständigt fenomenala. Tre tusen pers som var i extas konserten igenom.

29.Föreningar du är/har varit med i?
En hel massa...

30.Hur svarar du i telefon?
Med efternamn i hemtelefonen, med "Ja,Älgen" i mob.

31.Vad är du stolt över?
Att jag har lyckats skrapa ihop 666frågor till denna intervju. Sedan en del mer seriösa saker men det håller jag för mig själv av ödmjukhet.

32.Vad spenderar du dina pengar på?
Vilka pengar?

33.Varför är du nöjd med ditt liv?
Är jag det? Hur vet du det?

34.Hur spenderar du helst en kväll?
Tillsammans med en speciell dam, hon vet själv vem hon är. Vad vi gör är mindre väsentligt så länge vi bara är på samma plats och bara är vi.

35.Har du körkort?
Ja, för radiostyrd bil.

36.Har du varit med i en bilolycka?
Nej, bara nära på.

37.Vad gör du när du är uttråkad?
Svarar på 666frågor till den här intervjun.

38.Vilka språk kan du?
Svenska,Engelska,lite tyska och några ord spanska. Sedan givetvis viktigast av allt, Göttebosska.

39.Vem är din förebild och varför?
Förebilder? Tja, har ingen direkt, har man en förebild, vad gör man då om man når upp till den personen ifrågas resultat? Ska man sitta nöjd sen då? Däremot kan jag beundra en massa människor för olika saker de åtstadkommit, men det ser jag som en annan sak.

40.Vilken är din värsta ovana?
Jag har en tendens att komma på massa konstiga projekt till bloggen. Sedan vill jag alltid att allt ska ske NU och utan problem. Det sistnämnda är väl lite mer en jobbig ovana.

41.Vill du har barn?
Ja, tveklöst om damen vill det med.

42.Var shoppar du helst?
Fish&chips bussen på gamla Arendalsbanan.

43.Vad äter du till frukost?
Två mackor som sköljs ner med två muggar kaffe. Jag vet att du inte frågade vad jag drack men den informationen bjuder jag på.

44.Vad saknar du?
Jobb, och just nu att prata med en viss dam.

45.Är du troende?
Inte i religiös bemärkelse nej.

46.Vilka mål har du med ditt liv?
Mål är meningslöst, ska man då sätta upp mål och då bli oerrhört besviken om man inte når dom även om det går bra sen? Nej,du där kan du inte sätta dit mig.

47.Vad gör du om fem år?
Då lever jag förhoppningsvis med ett jobb jag trivs med, en dam vid min sida...

48.Vad gör du om tio år?
Samma som föregående fråga egentligen fast fem år äldre än på den frågan. Ev kids med.

49.Vad gör du om femton år?
Nu börjar änna de frågorna bli tjötiga...

50.Vad gör du om tjugofem år?
Svarar på 666 666 666 frågor här på IK.

51.Hur länge har ni på IK känt varandra?
Tja, olika. Jag har känt Buba i tio år, Anti i fem, Paddan i tja, vad kan det bli? Ett halvår-ett år.

52.Beskriv dig själv med tre ord?
Tjötig, romantisk, bloggande.

53.Vem av er på IK har flest skor?
Jag gissar på Paddan.

54.Vem äter mest godis?
Där gissar jag på Anti.

55.Vem sover längst på morgonen?
Buba! Han vaknar aldrig på morgonen utan bara på dan.

56.Vem bestämmer mest på bloggen?
Jag, fast det svarar vi nog alla...

57.Vem lagar godast mat?
Antagligen Paddan.

58.Vem är mest fåfäng?
Tveklöst Anti.

59.Vem kommer alltid försent?
Buba.

60.Vem kommer först?
Jag.

61.Vem är duktigast på att baka?
Buba är väl den enda som bakar så det får bli han. Hans pepparkakor är legendomsusade i hela bloggåsfären.

62. Vem har bäst klädsmak?
hahahahaha.

63.Vem kan flest skådespelare?
Anti, utan tvekan.

64.Vem grät senast?
Vet faktiskt inte, vet inte när de andra grät så...

65.Vem är mest barnkär?
Också en svåranalyserad fråga. Jag får väl svara mig själv.

66.Vem var riktigt arg senast?
Jag, Buba eller Anti. Paddan är mer en lugn jäkel.

67.Vem har flest kusiner?
Öhh...Inte den blekaste.

68.Vem blir generad lättast?
Anti!

69.Vem är mest intresserad av nyheter?
Buba antagligen även fast han alltid vet om allt sist. Men jag skulle faktiskt ärligt vilja hävda att vi är en ytterst välinformerad skara som har koll på nyhetesflödet.

70.Vem är mest envis?
Don't go there...

71.Vem är fegast?
Anti.

72.Vem bygger ihop IKEAmöbler bäst?
Jag,tveklöst.

73.Vem har kortast stubin?
Jag eller Anti.

74.Vem är mest långsint?
Känsligt, jag svarar Buba bara för att jävlas.

75.Vem talar mest i telefon?
Buba tveklöst.

76.Vem är bäst på att komma ihåg födelsedagar etc?
Vi är inte tjejer så ingen av oss, sådant minns vi aldrig nästan.

77.Vem är händigast?
Händiga? Skojar du?

78.Favoritgodis?
Polly.

79.Saft eller alkhohol?
Saft.

80.Så många kuddar sover man med?
1 om man har en specialkudde som mig, annars två.

81.Favoritväder?
Ösregn!

82.Morgon eller nattmänniska?
Morgon!!

83.Bio eller promenad?
Beror på, en promenad till bion.

84.Chips, morötter eller godis?
Godis.

85.Pizza eller hamburgare?
Pizza.

86.Skriver du dagbok?
Nej, om inte bloggen räknas.

87.Stökigt eller välstädat?
Stökigt, mer hemtrevligt så.

88.Är du rädd för blod?
Inte det minsta.

89.Saltar du din mat?
Ja.

90.Gillar du att sjunga?
Nej det kan jag inte påstå.

91.Anser du att du är stark?
Någorlunda, finns ju olika sorters styrka med.

92.Brukar du sola?
Nej, sån skit pysslar man inte med på IK!

93.Vad gör du om du får hicka?
Sväljer tre gånger samt dricker vatten.

94.Kaffe, te eller inget alls?
Kaffe, utan massa sketna nymodigheter, svart kaffe med socker och ev lite mjölk. Te är ju bara varmvatten.

95.Vilken svordom använder du mest?
Men för Helvete.

96.Äger du en IPOD?
Kan jag inte påstå.

97.Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
07.00.

98.Hur många resväskor äger du?
Äger ingen renodlad resväska har sportbagar när jag ska nånstans.

99.Använder du sandaler?
Jo det har väl hänt.

100.Var köper du din matvaror?
I mataffären, var annars?

101.Skulle du hellre ta bilden än vara med på den?
Ta bilden.

102.Vilken var den senaste filmen du såg?
Antagligen nån usel på tv, minns inte vilken dock.

103.Umgås du helst i grupp eller med en/ett par goda vänner?
Med en/ett par goda vänner. Det ger mer med det direkta samtalet som uppstår då. I en större grupp försvinner det alltid.

104.Om du vann massa pengar vad är det första du gör för pengarna?
Beror givetvis på hur mycket det var, men om jag skulle bli ekonomiskt oberoende för all framtid så skulle jag köpa ett hus på favoritön och bosätta mig där och bara skriva,skriva,skriva,skriva.

105.Har du någonsin blivit kallad lat?
Har hänt ja.

106.Somnar du lätt eller ligger du och vrider dig?
Ligger och vrider mig.

107.Vilken musik lyssnar du på just nu?
Ulf Lundell-Under Vulkanen.

108.Vilken artist är världens bästa just nu?
Just nu är det ju Lundell eftersom jag lyssnar på det.

109.Har någon berättat en hemlis för dig denna veckan och vad var det isf?
Ja det har hänt och jag är tacksam för det förtroendet, vad det var säger jag inte.

110.När var senast någon stötte på dig?
Pass.

111.Vad åt du till middag senast?
Korv med bröd.

112.Använder du huvtröjor?
Ja,givetvis oerhört goa tröjor.

113.Heter du Glenn?
Nej.

114.Men du är från Göteborg?
Ja.

115.Hur går det ihop då?
Eftersom du måste vara en nollåtta som undrar över det så är det såhär att lika lite som alla i sthlm är miljonärer och bor i överklassomården och läser DI varje dag så heter inte alla Glenn i Götet. Surprise Surprise.

116.Kan du vissla?
Japp.

117.Kan du busvissla?
Nopp.

118.Vem var den senaste som ringde dig?
Målarn som ska hit imon (14/12) och fixa i köket.

119.Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Jag tror inte jag vet.

120.Rensar du fisk?
Nej.

121.Men du är från Göteborg?
Ja.

122.Hur går det ihop då?
Hur dum är du egentligen?

123.Vilket riktnummer befinner du dig i?
031.

124.Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja,självklart.

125.Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Tja, det är ju Nordstan så ja, ett av sveriges absolut största kanske duger som svar?

126.Hur många syskon har du?
2.

127.Är du blyg inför det motsatta könet?
Vill jag inte påstå.

128.Vilken film kan du alla replikerna till?
Jack av Lundell.

129.Äger du några konsert t-shirts?
Jo några stycken har det allt blivit genom åren.

130.Hur skäggig är du?
Rätt så, dock slår jag inte Buba.

131.När flög du senast?
Har aldrig flugit, men jag var i sjunde himlen när domaren blåste av matchen mot Trelleborg och vi tog guldet.

132.Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fyra.

133.Läser du för skoj skull?
Japp!

134.Har du gråtit offentligt?
Ja, som liten.

135.Har du en stationär dator eller en bärbar?
Stationär.

136.Vad är klockan?
15:46.

137.Vad var klockan när du började svara?
14:??

138.Hur känns det att ha 528 frågor kvar?
Det känns som det aldrig kommer ta slut...

139.Kommer du bli klar imon?
Föga troligt med tanke på att målarn kommer.

140.Försöker du alltid lära dig nya saker?
Sånt jag anser är nåt att ha ja.

141.Kan du kasta macka?
Japp slängde en bit barkis förut.

142.Vilket är ditt favoritbröd?
Tvåkronorsbröden på MEGA under gymnasiet!

143.Designa din egen pizza?
Skinka,kebab,tomat,ost.

144.Är du djup?
Japp!

145.Vilken är den djupaste av alla bloggar anser du?
IK utan tvekan, vi går alltid på det mentala djupet hos läsaren och skribenten i varje inlägg vi publicerar.

146.Vilken av alla bloggar anser du vara den odjupaste?
Nån sketen modeblogg...

147.Har du nånsin varit på Jamaica?
Nej.

148.Vad har du med dig in på bion?
En speciell dam, gemensam popcornburk och varsin dricka.

149.Redogör för Överste Axell Bropps förehavanden?
Du menar överfilosofen? Så mycket plats finns det tyvärr inte på bloggen att det går att göra det, men jag anser att alla goda medborgare själv bör ta reda på allt om honom, det är en ytterst intressant levnadshistoria.

150.Vem var din favoritlärare och varför?
Claes och Dagge som egentligen var rätt lika. Lite gick sin egen väg vilket var bra, då lärde man sig som mest.

151.Har du dejtat någon av en annan religion?
Känt? Ja. Dejtat? Nej.

152.Vad har du för väder?
Mulet.

153.Har du en blogg?
No shit sherlock.

154.Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Retorik!

155.Ska du ta över Lillos DT i LIGAN?
Men för helvete, ingen vill ha skiten.

156.Är du adlig?
Mer än Jonas iaf.

157.Vad tycker du om golf?
Golf har aldrig varit, är inte och kommer aldrig bli en sport. Helt meningslöst. Sporter är för tuffa individer och det är inte direkt tufft att slå en sketen boll xhundra meter och sedan gå innan nästa slag. Dessutom får man inte ha tifon på golf, skandal.

158.Vilket personlighetsdrag är nödvändigt hos en partner?
Humor, ödmjukhet inför sin egen person och snällhet.

159.När sov du senast på golvet?
Har nog aldrig sovit direkt på golvet, men på en madrass på golvet var senast i somras på sälensemestern.

160.Hur många timmar måste du sova för att fungera?
Beror på hur länge man sover så lite men 5 skulle väl räcka ett tag. Men under en längre tidsperiod 7-8.

161.Hamnade du ofta i trubbel för att du pratade på lektionerna?
Ytterst sällan.

162.Vilken är din favoritfrukt?
Hahahahah.

163.Vad tycker du om basket?
Roligare att utöva än att titta på.

164.Ska man inte gå på speedway istället?
Jo, men det ska man ju alltid i princip.

165.Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Jo, tjenare jag är man då skiter man i sånt.

166.Tror du på liv på andra planeter?
Liv ja, mänskligt liv likt vårt eller liknande vårt? Nej.

167.Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Maud Olofsson för att hon är totalt meningslös mest.

168.Tror du gud är man eller kvinna?
Gud är ju Torbjörn Nilsson så man. Den religiösa guden tror jag inte gestaltar sig på det sättet.

169.Vad var det senaste du åt?
Rostat bröd.

170.Slår du sönder saker varje gång du är glad?
Nej jag kan faktiskt hantera glädje på ett vettigare sätt än idioter.

171.Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller av det motsatta?
Beror på, som lundell skrev en gång "det direkta samtalet med en kvinna". Just det är oerhört skönt att ha så sett men samtidigt så är ju de bästa och äldsta vänner av samma kön. Jag tror på blandningen i sin umgängeskrets helt enkelt. Visst slingrade jag mig fint?

172.Är den gris?
Om du menar julskinkan så ja.

173.Är den halal?
Förhoppningsvis inte.

174.Gillar du senap?
Nä.

175.Gillar du ketchup?
Ja, dock hatar jag Heinz ketchup.

176.Har du ätit halal?
Japp smakar bra faktiskt.

177.Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
"Du måste igenom vintern om du vill se sommar'n igen".

178.Skulle du nånsin hoppa fallskärm?
Inte en chans.

179.Hur långt bort har du varit?
Har alltid trott att det var längre till Pajala men enligt eniro så var det längre till vårt superfans hemvist i Gällivare så Gällivare då. 160mil.Det var tydligen bara 149mil till Paris så Gällivare då.

180.Har du sett midnattssol?
Nej, tyvärr inte.

181.Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Ja det blir väl huvudrollen i Fever Pitch.

182.Har du någonsin köpt något från ebay, vad var det senaste isf?
Nej det har jag ej.

183.Tycker du om att krama folk?
Folk och folk... Finns ju både sådana man gärna kramar som inte.

184.Skulle du säga att du är trendig?
Ohh, ja, oerhört.

185.Äger du en digitalkamera?
Nej. Det är jag väl ensam om att inte göra i Sverige.

186.Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Jag är själv kändis (ni anar inte...) så mig själv.

187.Stör det dig om någon säger att de ska ringa och sedan inte gör det?
Nåt så inihelveti.

188.Snusar du?
Nej.

189.Vilka böcker, om några, får dig att gråta?
Inga böcker får mig att gråta.

190.Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej, varför skulle jag få det?


191.Om du var av motsatt kön, vad hade du hetat?
Pippi Långstrump.

192.Vem av alla andra i bloggvärlden vill du ska svara på alla dessa frågorna?
Vårt superfan och våra andra fans.

193.Lyssnar du på Iron Maidens number of the beast nu?
Nej inte just nu men när jag bara har en fem-tio frågor kvar så.

194.När anländer du till Ullevi?
Runt 18.30 beroende på hur vagnarna går.

195.Loggade anti in nyss?
Nej,han har minsann varit online i en timme iaf.

196.Vilket var ditt senaste impulsköp?
Köpte en cola till kebabtallriken i lördags som jag inte räknat med.

197.Vem är vår dansbandsexpert?
Andreas, Curt Bruno Petersson alias Anti.

198.Hatar du dansband?
Hatar är ett starkt ord men jag är ingen fantast direkt nej.

199.Bästa promenadstråket?
Nu under julen är det fint att börja nere vid operan gå hela avenyn upp titta på bildspelet på götaplatsen och sedan glida till lise.

200.Vart äter du om du ska äta en lyxmiddag?
Gatsbys.

201.Vem är världens vackraste kvinna enligt dig?
Hon vet vem hon är när hon läser svaret, fröken A!

202.Favoritgata?
Linnégatan!

203.Reser helst till?
London, eller min favoritö i Bohuslän.

204.En bra gå-bort-present?
Choklad.

205.Favoritlyxartikel?
Lyx? Dubbel lyxtallrik.

206.Älsklingsljud?
När vaknar av fiskmåsarna en tidig morgon i Bohuslän. Oslagbart.

207.Tidning du gillar?
SSF. Ventilen.

208.Favoritsajt?
IK!

209.Favoritförort?
Sthlm, en hyfsat stor förort till Götet.

210.Favoirtcafé?
Var ett tag sen sist nu men Teatergatan, garbo var ofta besökta.

211.Stjärna jag vill träffa?
Polstjärnan.

212.Dyrast inköp jag gjort?
Är väl tv-n....

213.Bästa fyllekäket?
Pizza!

214.Senaste gnolandet?
"We all live in a yellow submarine"

215.Du skall ge bort blommor till din kärlek, vilka blommor väljer du?
Rosor.

216.När skickade du ett vykort med posten senast?
Från Danmark förra året till Buba och G. Oerhört välskrivet till Buba.

217.Brukar du ta ett fotbad?
Ja när jag badar brukar fötterna vara med, det är korrekt.

218.Har du någon fobi, vilken/vilka isf och varför?
Skrot-Nisse och Naturhistoriska muséet. Skrot-Nisse för att det helt enkelt var hemskt och det andra för att det fan inte är normalt med uppstoppade valar å skit.

219.När lagade du en riktig middag senast?
hahahahaha.

220.mcdondalds, burger king eller Max?
Max i Örebro, där kan man sno flaggor och ha flaggtifo ensam på parkeringen på väg hem från speedway...

221.Vad är det äckligaste du vet alla kategorier?
Dete vete sjutton...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0