Det drar ihop sig

Det har tajtat till sig rejält i toppen på allsvenskan nu. Ellos trodde jag var uträknade efter 0-5 mot MFF och Kaaamaa med efter förlusten hemma mot ÖSK men vips är båda lagen med i racet igen. AIK har ryckt och nog trodde jag att DIF skulle bjuda till bättre motstånd då det trots allt var derby och de har ändå inte vart fullt så usla som Bajen sista tiden men att döma av rapporterna blev det inte.

Själv har jag på grund av omständigheter utom min kontroll missat de två senaste hemmamatcherna med GAIS, och två segrar med totalt 7-0. Surt att missa det men rktigt gött att de kommer nu. Nu ska det mycket till om vi ska åka ur, även om det inte är klart än (nu kommer FH vredgas på mig).

Kamraterna har kallat in Alexandersson i tjänst igen ryktas det. Ett smart drag som jag tror kan lyfta hela laget. Nu kan de tänka "fan vad gött att ha Alex med" iställer för "fan vad jobbigt att Hysén är skadad." Men det förutsätter ju att han fortfarande är bättre än brorsan sin. Elfsborg-AIK till helgen. Kommer bli intressant. Förövrigt klagade Avdic i Ellos idag för Fotbollskväll på att planen var blöt...

Tajt är det även i botten. ÖIS har fortfarande goda möjligheter att hänga kvar och BP är alls icke säkra. Förlorar de imorgon mot ett Gefle med kass form så bör de bli riktigt oroliga. Vinner de tyder nog det mesta på att det blir kamp om kvalplats för tre lag. I nuläget är Sundsvall på kvalplats i superettan men Assyriska är inte långt borta, bara en pinne. Även Syrianska, Falkenberg och Ängelholm har häng. Åtvidaberg kan det bli med. Mjällby gick upp, sist jag såg dem var ett kval till superettan och är ett av mina kraftigaste fotbollsminnen.

Några fördjupade fotbollsfilosofiska resonemang har jag inte att bjuda på ikväll tyvärr. Men det var ett litet tag sen det bjöds på fotbollstankar så det kunde vara dags.

Förövrigt trodde jag verkligen inte GAIS skulle slå Örebro idag. Gefle och Bajen är nåt annat liksom. Med 3-0 dessutom. Bara att njuta medan tid finnes.

Gonatt

/AH

Kommentarer
Postat av: IK

Vafan t.o.m. spelarna och övriga i klubben har ju sagt att kontraktet är klart för pajsarna, att inte tro det är klart med elva (ev "bara" tio efter kvällen) ner till kvalplats är ungefär lika korkat som att modeblogga! Dvs bara enormt irriterande för alla andra med pessimismen.



I övrigt bra.

2009-09-29 @ 10:32:57
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/
Postat av: IK

varför försvann kommentaren?

2009-09-29 @ 10:33:43
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0