Kvalserie eller slutspel?

Frölunda var extremt nära tre pinnar mot HV sist men klantade till det enormt i 5/4 i de sista skälvande minutrarna och släppte till oavgjort för att sedan torska på straffar. En seger mot HV hade gett viktigt självförtroende nu får man kriga vidare med två tunga smällar i ryggen, först blev man ju krossade av DIF och sedan då torsken mot HV. Röhsska eller inte?

I förra omgången gick det såhär med mina tips:

Luleå-Skellefteå Tips: Saik 3p. FEL
Brynäs-Timrå Tips:Timrå 3p. FEL
Aik-Färjestad Tips: Aik 2 Färjestad 1p. FEL
Södertälje-Djurgården Tips: SSK 2 Dif 1p. FEL
Linköping-Modo Tips: LHC 3p. FEL
HV71-Frölunda Tips: HV 3p. FEL

Det gick mao helt lysande med mina tips sist, men skam den som ger sig!!

Omgång 52

Skellefteå-Brynäs.
Skellefteå har inte imponerat de senaste matcherna och även om de mest varvar upp inför slutspelet så måste de snart få en stabil seger för att inte självförtroendet ska börja vackla. Jag tror man tar en sådan här. Tips: Saik 3p.

Timrå-Aik.
Här snackar vi viktig match, jisses. Vinner Timrå tar de ett stort steg mot slutspel och hänger av Aik i den kampen medan en Aik seger gör att de verkligen sätter ena foten i slutspelet. En seger för Timrå gör dock med största sannolikhet att de kan sluta tänka på kvalseriespöket iaf och istället lägga energin i slutet av serien på att ta den extremt åtråvärda slutspelsplatsen. Hur det går? Detta är verkligen en match som är helt omöjlig att tippa, men jag skriver ju dessa (meningslösa???) för att tippa så... Tips: Aik 3p.

Djurgården-Luleå.
Svårtippat men DIF på Hovet blir nog en för tuff nöt för Luleå att knäcka. Tips: DIF 3p.

Färjestad-HV71.
Trean mot tvåan i tabellen, jag tror Färjestad tar chansen att hänga på duon i toppen via en seger här. Tips: Färjestad 3p.

Linköping-Frölunda.
Hade VF lyckats hålla undan mot HV och ta tre pinnar hade jag trott på seger även här, för då det hade varit en så oerhört tung seger, men nu tror jag tyvärr det blir för tufft här. Tips: LHC 3p.

Modo-Södertälje.
Stentufft bottenmöte, jag tror att Södertälje grejar detta, de tog en tung seger mot Dif senast och kan bygga vidare på det. Tips: SSK 3p.

Tabellen ser då ut enligt följande efter 52 (av 55 omgångar)

1.Skellefteå 94.
2.HV71 90.
3.Färjestad 90.
4.Linköping 84.
5.Luleå 84.
6.Djurgården 81.
7.Brynäs 78
8.Aik 69
--------------------
9.Södertälje 69
10.Timrå 68
---------------------
11.Modo 67
12.Frölunda 65

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0