Gårdagens wêreld kampioenskap

Gårdagens matcher har kommenterats väl av AH och Deve så jag lämnar det därhän.
AH undrade dock vad jag tyckte om Mexicos straff och jag tyckte den var solklar. Visst sökte han den, men det spelar ingen roll han får ju inte kapa honom för det.
Utvisningen av Nigerianen var solklar även om filmningen höll Rivaldo anno 2002 klass.
Mexicos mål var offside enligt Ola Andersson och de flesta andra experter, jag tyckte det var offside men jag minns även en domare som sagt att det är fötterna (i detta läge) som gäller varvid det inte borde varit offside. Så jag vet inte vad som är rätt.

Argentina-Sydkorea.
Inte mycket att snacka om, ett offsidemål även här, det som punkterade matchen men Argentina hade nog vunnit ändå. Men den dagen Argentina får möta ett lag med stark offensiv är det nog bye, bye.

Grekland-Nigeria.
Har redan avhandlats väl av övriga bloggare.

Frankrike-Mexico.
Deve och AH har redan snackat om den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0