Hemma igen

Så var man hemma igen, hemma från årets kalasmottagning i Cloetta Center (usch ja, det är bättre med Himmelstaundshallen!). Precis som vanligt plockadejag på mig en hel del smått och gott under "marknadsgatan" som varje år pågår innan själva scenshowen vidtar, det blev en hel del godis, en tandborste, 2 Östgötacorrespontenten (med speedwayartikel sen tisdagens match mellan Västervik och Piraterna, som jag förövrigt var på), samt en hel del annat! När sedan klockan slog 19:00 började det hända saker på scen, Kristoffer Appelqvist gjorde entré och guidade oss sedan genom kvällens underhållning fram till och med att Moneybrother skulle börja spela. Dessförinnan blev det dock en kort paus och då valde resterade del av Kommando Peking att gå iväg och dricka öl medan jag vaktade platserna.

Under tiden de var borta gick de - hör och häpna - miste om att se en animerad film om min stora rymdfavorit CHRISTER FUGLESANG. För att dra historien kort vad den handlade om så var han tillsammans med en ko, men sedan visade sg att kossan var otrogen med någon annan, vilket Christer senare upptäckte... EFter filmens slut dröjde det inte länge innan Moneybrother började spela och när de var inne på sin tredje låt kom även Paddan, Deve och Ankan tillbaka. Paddans yngre broder (Grodan) kom dock aldrig tillbaka då han hängde med Johan Trollkarlen Indian, som precis liksom vanligt valde att trolla och tigga cigaretter istället för att se artisterna spela.

Jag kan inte direkt påstå att jag avgudar Monetbrother, men jag måste erkänna att de gjorde ett bra jobb, så jag är positivt överraskad till deras musik. När sista låten vara spelad tog vi oss tillbaka till entren där vi även hittade Johan och Grodan. Jag föreslog då att vi kunde gå ut och at lite frisk luft, vilket jag också gjorde, men de andra försvann istället bort någonstans och sedan återsåg jag dem inte mer under kvällen. Istället stod jag utomhus själv i 10-15 minuter tills bussen hem till NKPG äntligen anlände... den blev fullsmockad på bara några sekunder! Och nu är det snart dags att lägga sig så man orkar upp till skolan idag (torsdag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0