När ska Melodifestivalen få någon klass?

Jag vet att man inte ska kritisera sina egna bloggare på redaktionen, men detta inlägg som är alldeles nedanför detta ger mig inget val. Idag var jag hemma hos mina föräldrar och käkade middag tillsammans med min storasyster, hennes pojkvän, min systerson och min bror. Tyvärr (ja Anti, jag säger "tyvärr") så satt vi och tittade på Melodifestivalen. Jag trodde botten var nådd redan i början av programmet, men när sedan Thorleifs äntrade scenen VISSTE jag att botten var nådd. Snälla nån, Thorleifs seriöst? Under hela låten satt jag och tänkte "Nu sitter alla Sveriges pensionärer, plus Anti, hemma och klappar händerna. Jag kan säga fullt ut att jag inte minns någonting av låtarna i Melodifestivalen denna omgång. 
Och man säger att i detta program tävlar Sveriges artistelit. Skulle inte tro det. Jag har t ex inte sett In flames än. Inte heller Mustasch, Lars Winnerbäck, Amon Amarth, Ulf Lundell, Dia Psalma, Millencolin, Hammerfall m.fl.
Jag har egentligen ingenting emot Melodifestivalen som koncept. Jag är bara emot den musiken som tas in. När får vi höra en ny "Öppna landskap", eller varför inte "Jag vill gå hem med dig" (Lars Winnerbäck)?  När ska Melodifestivalen få någon klass?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0