UFFE!!!!!

Uffe snurar just nu i högtalarna, nedan följer ett par av låtarna... Först den bästa han gjort....

Stackars Jack
vad ska du göra med drömmen som sprack
Nu när röken och dimman har lagt sej
och dagen gryr
och ditt äventyr
aldrig nånsin vill komma igång
Din skiva tycks ha fått sej ett hack
Du går på som om ingenting hänt
på alla dessa år
Ja, jag vet hur du mår
idag, men tiden går
Och också du måste skynda ikapp oss andra
För jag tror vi ska komma
att behöva varandra
om vi nånsin ska komma nån vart
Stackars Jack

Stackars Jack
Ja, jag vet att dom kallade oss pack
och vi skrattade glatt och sa tack
för den, som bär till himmelen
och somnade in igen
eller hur, stackars Jack
Pipor och pulver och smack
På det går man bara back
så sluta nu min vän
det är längesen
men kanske kan vi mötas igen
Men också du måste skynda ikapp...

Så lämna parken hösten är på väg
Lämna allt det gamla steg för steg
Ta en titt i fönstret där
Ärligt talat, vet du vem det är
som glor så dystert tillbaka

Stackars Jack
en braja är ingen attack
och ölburken där vid din klack
är tom och leken slut
så torka din trut
och gå innan allt som är kvar är
Stackars Jack
en föredetting i fransig frack
en stackare man helst går förbi
och när sen kvällen kommer
är du ensam kvar
och ensam är ingenting alls
Så också du måste skynda ikapp...



Sedan "ut Ikväll" en alldeles fantastisk bra låt...

Snart kommer månen upp igen
som en zienarkung av guld
Kommer rullande över träden
rund och tung och full
Han flyttar havens vatten
från kust till kust
Han flyttar blodet från sömn och vila
till kärlek och lust
Ah mannen i månen
han gör som han vill
och vad han vill
kan ingen tacka nej till

Dagarna går, veckorna går
och åren med
Det är ett skyttegravsliv och allt
du vill är att få va i fred
Du plockar med dina saker
Du har ett ordnat liv
Men det räckte med en blick
räckte med att hon gick förbi
Nu skakar jag som en mixer
i ett kök
och mannen i månen
blåser ut en ring av rök

Jag vet var hon är
och jag måste dit
Måste hitta ett par rena jeans
och en skjorta som är vit
Ge mig ett ord på vägen
Ge mig ett lycka till
För jag vet inte om hon vill
det jag vill 
Jag vill ta med henne ut ikväll 
Jag vill ta med henne ut ikväll

Det här livet kan trycka ner en
Få en att gå på knä
Man reser sig på nio och nio igen
och man vet inte vad det är
eller varifrån slagen kommer
Som om man aldrig hinner se
dom där demonerna som dansar runtom en
och dom tycks bara bli fler och fler
Men ikväll är jag glad
ikväll är jag kung
ikväll är jag modig
ikväll är jag ung

För jag vet var hon är...

Vad kan hålla tillbacks en man
som har ett hjärta som står i brand?
Allt det som var så viktigt nyss
nu är det bara papier maché och sand 
Hörde en koltrast sjunga
i snöblandat regn
Det var igår när allt var grått
Nu sjunger den däruppe i parken
där varenda träd har gröna skott

Jag vet var hon är...



Avlustar med det kanske bästa spåret från nyaste plattan, Hitza Hitz.
Nedanstående rader räcker...

hitza hitz
sagt är sagt
ett ord är ett ord
och en pakt är en pakt
ett löfte är ett löfte
och en ed är en ed
tro aldrig nånsin att det här livet
kommer att lämna dej ifred


Kommentarer
Postat av: Ida

Vilka otroligt vackra texter..



Haha ja jag är en riktig muntergök jag :P Men nu har det gått över... Lite.

Hm, ja jag får se hur jag gör, men idag vill jag inte gå ut.. Tror knappast att jag behöver göra det idag, den här jävla snön blir nog kvar ett bra tag till.

2009-03-09 @ 16:07:28
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0