God afton Herrn

Nu har jag bloggat för lite (FH håller med) så jag drar upp en liten nattblogg.
Vi hade Fifadag i lördags, mycket trevligt. Men det vill till om Leeds går upp utan kval, kanske kan Henke Larsson och Rui Costa hjälpa till?
Vi kom in på Venom. Men det visade sig att låten jag länkade för ett tag sen inte var Welcome to Hell som jag påstod, utan Black Metal. Men som Första Halvan så vist sade en gång "jag minns inte all skit jag säger"

Herrn kom in på låten Countess Bathory, så jag drar upp den. Sen lovar jag att inte nämna Venom mer på ett tag. Om det inte dyker upp nåt mer med Siewert Öholm. Anti gillar ju dessutom 80-talsmusik så han borde gilla detta.


Tisdag idag och Anti har vart på speedway. Slutspelet har börjat. Tyvärr förlorade Indianerna hemma mot Lejonen med en ynka pinne. Dackarna, eller Ankorna, slaktade Rospiggarna hemma och Piraterna slog Vetlanda hemma med två poäng. Bara tre kvartsfinaler tänker ni. Regnade någon inne? Nejdå. Svemo har i sin outsägliga visdom beslutat (antagligen mest för att folk från Göteborg föreslog annorlunda) att bara köra tre kvartsfinaler. Sista semifinalplatsen går till det lag som förlorade med minst i kvarten som får möta grundseriens bäst placerade lag, Lejonen. Om nu inte Indianerna gör en heroisk insats och vänder i Gislaved.

Rospiggarna lär vara borta. Även från "lucky loser" som det så klämkäckt heter. Om vi antar att Vetlanda och Lejonen är såpass överlägsna att de kontrollerar sina hemmamatcher så står den platsen mellan Piraterna och Indianerna. Om vi förutsätter att Vetlanda inte spar på krutet hemma och slår Piraterna med säg 10-15 poäng, kan i princip Lejonen välja vilka de vill möta i semin. Piraterna genom att köra över Indianerna eller Indianerna igen genom en knapp seger... Käckt va? Indianerna kan som sagt bjuda upp till kamp, liksom Piraterna. Men om favoriterna håller favoritskapet hemma kan Lejonen i princip välja motstånd.

Vore onekligen rätt komiskt med Lejonen-Indianerna i kvartsfinal följt av Lejonen-Indianerna i semi.

Nåja. Gonatt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0