Frölunda besegrade HV71

Eftersom hela IK:s redaktion förutom jag tycks ha tagit ledigt idag så får väl jag ta på mig det stora ansvaret och fortsätta hålla bloggen vid liv även idag... ack så mycket jag får slita hela tiden ;-)

Idag har jag, via en halvtrasslig nätsändning, sett Frölunda besegra HV71 med siffrorna 3-2 efter sudden death. För er som inte känner till det så är det Frölunda jag håller på i elitserien, och så har det varit sen cirka 8 år bakåt i tiden. Men nog om det. Idag vann som sagt VF och segern var minst sagt rättvis. Det mest rättvisa, sett till matchbilden, hade dock varit 3 poäng till VF istället för de 2 som man nu fick (VF vann bland annat skottstatistiken med hela 41-16).

VF:s målskyttar var: Tomi Kallio, Magnus Kahnberg och Erik Karlsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0