Första frågan!

Hur gör man toalettpapper?  
Mvh Anonym toalettnörd

IK svarar: Toalettpapper görs, likt allt annat papper av trä och görs sedan länge främst av maskiner men innan toalettpapper fanns gjordes toalettpapper för hand eller så använde man löv (lövvarianten används fortfarande av militären och scouter och annat löst folk)
Så gott som allt papper idag tillverkas med pappersmaskiner. Papperstillverkningen går till så att en suspension av pappersmassa sprutas ut på en ändlös perforerad duk, en så kallad vira. Pappersmassan avvattnas och formas till en pappersbana på viran och passerar därefter ett pressparti och ett torkparti bestående av press- och torkcylindrar. Pappret bestryks sedan eventuellt med pigment och glättas, varefter pappersbanan rullas upp på stora rullar. Moderna maskiner är omkring tio meter breda och mycket långa.
observera att det finns olika sorters dasspapper.

Kommentarer
Postat av: emma

Haha, sant sant. Får sparka lite boll själv? :)

Hur tror du semi-matcherna kommer te sig då?

2008-06-23 @ 15:02:18
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: Jessi

svar: Tack, det ska jag försöka göra :)





Intressant fråga :)

2008-06-23 @ 15:36:56
URL: http://jessi91.blogg.se/
Postat av: emma

Jag vet, men det är ju sant. Kvinnor kan inte köra bil. Det finns undantag. Har en tjejkompis som faktiskt kör som en man! Hon är bra :D haha.

Ja, det enda jag vet hittills är att jag tror Ryssland vinner sin match, men själva tipset får jag nog också fundera lite på :)

2008-06-23 @ 16:11:37
URL: http://litenemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0