God Eftermiddag!

Jag vill först konstatera att gårdagens "Svenskar vi aldrig lär få se i melodifestivalen" lär vara det värsta jag hört.... Jag kan säga att Anti håller med, det kan jag dessutom säga utan att ha pratat med honom.

Själv var jag igår finkulturell och var på Vivaldikonsert på Gunnebo. Det var "Nätter på Gunnebo" och myckert vackert upplyst i slottsparken och solen som blänkte i vattnet gjorde sitt till, några regnstänk kom det men inte alls mycket.
Enda missen var när man begav sig in på caféet och beställde cola och det inte fanns så man fick dricka lemonad istället. Där hade Paddan aldrig överlevt.

Klicka för stor bildgoogle.
Så ser backen upp mot slottet ut i mörker. Finare i verkligheten dock.

Nätter i Gunnebos lustgårdgoogle

Mysigt värre iaf och Vivaldis "de fyra årstiderna" i såväl nytappning som den gamla klassiska varianten. Den nya varianten var kanske inte speciellt bra, med ljud likt skrapande högtalare som symboliserade höstregn Dock bra gjort att i det larmet få fram den ensamma violinens stråkar så klart som de ändå var.
Klassiska versionen är ju tyvärr som det sas från scenen idag lite av typen som spelas "i en hiss på åhléns" mycket synd på ett så fint stycke som det ändå är.
Dessutom så spelades inte styckena i ordning vilket gav en ytterligare dimension till det hela och gjorde det extra intressant.

Totalt sett var det bedårande vackert där iaf, när jag får tag i de privata kort vi tog där kommer de upp här så snart som möjligt (åtminstone de som godkänns av fröken fotograf). Ty jag vet att ni längtar efter att se mig på bilder därifrån.


Trots att vi slängt in youtubefilmer likt tiden för starten av bloggen kommer nedan Vivaldis "de fyra årstiderna" i omkastad ordning bara för att ni ska få en annan uppfattning av styckena än normalt.

Först "Sommar"




Följt av "Vinter"



Här kommer "Våren"


Avslutningsvis får ni njuta av "höst"


Väl Mött, Ironins Förkämpars Kulturetiska råd!

Kommentarer
Postat av: Annelie T

Nej fyfan, det var tufft. Men nu är jag tillbaka igen!

2008-08-24 @ 12:35:52
URL: http://anneliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0