Peking släpper inte ifrån sig jumboplatsen

IFK Norrköping - Örebro SK kunde ha slutat bättre. Inför 8 705 åskådare på Idrottsparken skämde IFK ut sig på nytt. Under hela matchen sköts tre skott från Pekings sida som hamnade innanför målramen, men eftersom dessa inte var några farliga chanser kunde ÖSK-målvaken enkelt plocka ner bollarna. Förutom dom tre skotten var det inte många skott som avfyrades i matchen från Norrköpings sida. Ska det vara så svårt att pricka ett elvamannamål när man står strax utanför straffområdet och dessutom spelar i Sveriges högsta fotbollsliga och desutom har betalt? Ska det vara så svårt att spela lite publikvänlig fotboll som kan värma i dessa ganska så kyliga vårkvällar?

Höjdpunkten i hela matchen ägde rum en bit in i första halvlek då en av alla vattenspridare på Parken satte igång att spruta för fullt och IFK har återigen skämt ut sig för sina egna fans och ännu mer för motståndarna. Dessa saker kan bara hända IFK Norrköping. I premiären mot Djurgården blev publikarrangemanget ett stort fiasko och denna gång ville tydligen en vattenspridare vara med. När jag tänker på dessa incidenter så kan jag faktiskt förstå Stockholmarna när de kallar oss här nere i Norrköping för "jävla bönder". Vi kan inte äns arrangera fotbollsmatcher.

3 poäng på 8 matcher är så långt ifrån godkänt som det det bara går. Jag undrar vad killarna tänker efter en förlust eller ett oavgjort resultat. Dom kan ju inte vara nöjda på långa vägar, men om dom mot all förmodan är det... då tycker inte jag dom hör hemma på en fotbollsplan.

Matchen slutade 0-0 och Peking får fortsätta vänta på sin första 3 poängare.


Kommentarer
Postat av: Annelie T

Tack tack och tack igen Anti! Jag lovar att ni ska få ta del av min turnéplan so fort den blir färdig ;)

2008-04-29 @ 08:29:27
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: theproducer

Skillnaden på Allsvenskan och Superettan är som från A-Ö. Som nykomling måste kan man inte räkna att man ska slå de etablerade lagen i Allsvenskan, Tror folk måste sänka sina förväntningar på IFK, klarar dem sig kvar då måste alla vara nöjda.

2008-04-29 @ 10:00:44
URL: http://theproducer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0