Paniken kom som en ovälkommen gäst

Ja, det är sant. Jag fick panik idag vid 14-tiden. Paniken infann sig bara några enstaka sekunder, men det var några enstaka sekunder för mycket.
Vi arbetade med att arkiverade vårt masterprojekt (Landskapsresan) då jag plötsligt drabbade av panikångest. Flämtande titta jag på klockan och ropade panikslaget "NEJ, FAAN OCKSÅ!! FOTBOLLEN!!" Paddan och Anti tittade på mig och skrattade lite lätt. "Jaså, var det bara det, sa dom. Vi trodde att du hade glömt nåt. Att du glömde att stänga av spisen". Jag tittade på dom med allvarsam min och tänkte: Att missa denna match är värre än att glömma spisen på.

Vad tur att Internet finns då. Jag greppade hårt och bestämt musen och surfade in på fotbollskanalen.se, där dom sände matchen live. Jag kom in i halvtid och resultatet under pausvilan var 0-0, men att dömma av journalisterna hade Holland spelat brallorna av danskarna dom första 45. 

Andra halvlek var inte ens en minut gammal när Holland gjorde sitt första mål. Eller egentligen var det danskarna som tyckte att bollen passade bäst i sitt eget mål. Simon Poulsen skulle rensa undan bollen efter ett holländskt inspel i straffområdet. Dock så fick dansken en snedträff när han nickade och skickade bollen rakt i ryggen på lagkamraten Daniel Agger. 1-0 Holland

Danskarna bjöd på bra motstånd i andra halvlek, men fick inte in bollen (i Hollands mål) på dom, i och för sig, ganska få chanserna dom hade. Men i 85:e minuten så kunde inte dom rödvita förhindra väderkvarnsnationen att göra 2-0. Dirk Kuyt stod som målskytt och holländarna kunde lättat trava in i omklädningsrummet med 3 poäng i bagaget till nästa match

Övriga matcher:
Japan - Kamerun 1-0
Italien - Paraguay 1-1

/ DV

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0