Men dommaaaaaaaaann!

Det blev som jag förutspådde ett sömnpiller i första matchen och stundtals rent plågsamt att se på slutet, men desto mer spännande i slutet i match två. Portugal-Nordkorea började dock jämnt och portugiserna visade vilka humörspelare de är men när de väl fick gjort ett, mycket snyggt, mål kunde likt Ellos börja spela ut. Frustrationen släppte och de tog över. Sen rasade målena in i andra halvlek, och här ställer jag mig frågan; skyddar TV storlagen? När Mexiko gjorde ett misstänkt offsidemål på Frankrike vevades repris på repris med streck, och Ola Andersson hade levande scharader med André Pops i studion för att visa att det var offsida. Likadant, fast utan scharader, när Nya Zeeland nätade på Italien. Men när Portugals 3-0, 4-0, 6-0 och 7-0 ser misstänkt offsidiga ut får man inte se en enda repris där bilden fryses och streck ritas upp för att visa om så var fallet eller ej, då misstänker man ju att det var det... Observera att jag inte hävdar ATT det var offside utan tyckte det såg misstänkt ut och vill veta.

I match två tappade domaren greppet fullständigt om matchen och det röda kortet och filmningen var pinsamma att se på. Om han inte ser situationen, vilket han inte kan ha gjort, ska han inte ta upp det röda. Att sen en ostätande urmakare filmar likadant senare (då blev det bara gult) är inget jag försvarar men det är förståeligt. Dock var Chile bättre och vann rättvist men man undrar ju hur det hade gått om Schweiz fått jaga med 11 man och Frei kvar på planen.

Jag hoppas på Elfenbenskusten men det känns kört för Svennis och Benny Lennartssons gubbar nu, så jag hoppas Nordkorea kan åstadkomma nåt i sista matchen, annars blir det inte roligt för spelarna att komma hem till Pyongyang.

/AH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0