Gårdagens Championnat du monde

Under gårdagen var det fyra matcher, men då varken jag(FH), AH eller Deve ännu lärt oss hur man delar upp sig så man kan se två hela matcher samtidigt så klarade ingen av oss av att se mer än 2 livematcher.

Mexico-Uruguay.
Slutade 0-1 och detta trots att de allra flesta tippade på oavgjort, oavgjort hade ju garanterat de båda lagens avancemang, dock ville de annorlunda och spelade för att vinna. Uruguay var starkare och vann i en match jag faktiskt inte såg live så hur det såg ut lämnar jag därhän. Båda gick vidare.

Frankrike-Sydafrika.
Det blev iaf match, tyvärr fick inte Sydafrika in 3-0målet i andra som hade gjort att Fransmännen dels givit upp helt och dels gett Sydafrika en rejäl chans att gå om Mexico efter utvecklingen i matchen ovan. Sydafrika var nära i 70minuter men när Frankrike reducerade dog allt vad spänning hette och det blev ett sömnpiller på slutet. Vi kan väl iskallt konstatera att Frankrike var för rötna sett till sin grundkapacitet och att de inte heller här lyckades med något innan Henry kom in som en injektion. Sydafrika var för dåliga helt enkelt även om 4pinnar i denna grupp är klart godkänt.

Nigeria-Sydkorea.
Jag skrev igår "Här tror jag på 2-2 och Sydkoreansk avancemang.Så var det med det". Det blev 2-2 och Sydkoreansk avancemang, hade Glenn vart här hade han sagt "är du mallig nu eller?"....Ja,lite faktiskt.

Grekland-Argentina.
Jag tippade 2-1 till Argentina och var hyfsat nära det faktiskt, men Argentinas "B"-landslag vann tämligen enkelt, Palermo fick göra mål dessutom. Man kan säga vad man vill om Maradona som tränare, men han har tre segrar och en enkel gruppseger i vm....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0