Det ser grått ut på Nigerias avbytarbänk

Ja Lagerbäcks Nigeria är synnerligen illa ute efter förlusten mot strandraggarna. Starkt tippat av kamrat FH får jag säga ändå. Apropå kamrat FH så brukar han även säga att man skall alltid spela tills domaren blåser, något som Frankrike får ta till sig. Sen om det var offside eller ej vetefan. Fötterna var på rätt sida och han var på rätt sida linjen men Ola Andersson hävdar annat och han vet la vad han snackar om. Men då kan ju dra linjerna där det gäller på TV med kan tyckas. Ska bli intressant att se vad ovan nämnde kamrat FH anse om saken. I övrigt imponerade mexarna och fransoserna bjöd på bra spel fram till målet men sättet luften gick ur på tyder på skört psyke. En rolig match att titta på speciellt så länge det stod 0-0. Dessutom hade jag ju Mexico som mitt lag från seedningsgrupp 3 så segern var viktig för min ställning i tipset. Speciellt som man kan undra vad fan jag tänkte på när jag valde Algeriet ur fyran, när man hade kunnat göra som Johan och ta Ghana eller Simon och Dennis som tog Paraguay, men men Algeriet kanske spottar upp sig.

Ett annat samtalsämne var Kaitas röda kort, och visst ska man bestraffas för efterslängar men hade domarn haft koll på situationen så borde greken fått en ostskiva för filmning, jag hade klarat av att stå efter en sån petning och ni som känner mig vet hur gärna jag står upp...

För att återgå till Mexiko så har jag sällan sett en så sökt straff som ändå var fullständigt korrekt dömd. Nu kommer FH säga att den var fel bara för det. Varken Fransoserna eller Vuvuzelaland är emellertid borta från avancemang ännu. Men de måste vinna med några mål samtidigt som latinamerikanerna inte kryssar i den andra matchen. Men Mexiko måste vinna för att vinna gruppen och det påverkar ju vem man får i åttondelen så det är inte säkert de bara spelar av den heller liksom.

Såg tyvärr ej Argentina mot Südkorea men Argentina tycks onekligen vara det av stornationerna som öppnat bäst hittils, men i morgon har Tyskarna möjlighet att haka på där. Då får vi se lite av hur bra de är egentligen och hur mycket Australien gjorde dem bra. För Bojans serber kan nog bjuda motstånd.

I övrigt bjuder morgondagen på Slovenien-USA där Slovenien har en seger men tufft motstånd kvar och de bör ta minst kryss om de vill ha chansen att gå vidare. USA behöver också minst ett kryss men helst vinst för att få lite arbetsro inför matchen mot Algeriet. Just Algeriet möter i kvällsmatchen England som måste visa vad de går för och lär vara under rejäl press, samtidigt som Algeriet verkligen inte får förlora om de fortfaranda vill vara med och slåss om en plats i åttondel. Egentligen behövs nog seger men det vore en större skräll än Spanien-Schweiz.

/AH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0