En idiot till granne

Den här onsdagen (som alldeles strax övergår till torsdag) har varit helt otrolig. Efter en förhållandevis normal skoldag, som slutade med att vi slöade på Kårhuset Trappan fram till 17:30, var det så dags att bege sig hem- Äntligen trodde jag, men det blev bara problem... När jag till att börja med kom upp till stan möttes jag av en man som ruschade förbi mig i hög fart, två sekunder senare ser jag två butiksägare samt två väktare som jagade mannen (som alltså hade rånat någon kiosk/butik). Nu kanske man inte ska leka privatpolis, men det hade känts skönt att sätta krokben för boven. Fast när jag tänker efter så hade jag nog aldrig vågat göra det, även om jag hade vetat att det var en kriminell person som sprang förbi.

Det värsta som hände var dock när jag kom hem. Då ringde grannen underifrån på och klagade att det låter i hans tak när jag går omkring på mitt golv. Att det stank sprit om gubben ville jag inte påtala, för det visste han antagligen om själv, men jag sa däremot åt honom att han får skaffa sig öronproppar om han har problem med att jag rör mig i mitt eget hem. På det lilla tipset svarade han att jag själv skulle köpa ett par sådana, men jag sa då åt honom att det inte är jag som har problem, utan han. Efter att han hade gnällt ytterligare så gav han sig ner i sin råtthåla igen och började antagligen supa på nytt. Nu är klockan över midnatt och nu verkar han ha party där nere, åtminstone spelar han hög musik i sin ensamhet. Det får man verkligen lov att kalla dubbelmoral - att först klaga på höga ljud för att sedan själv störa hela huset med sin musik.

Nu ska jag lägga mig i min säng och läsa lite (har precis börjat läsa Bågens Mästare av Conn Iggulden), sen ska man förhoppningsvis även kunna somna, även om det blir svårt när grannen bjuder på musik. Hoppas att han har betalat STIM-avgift för det...

Ha det fint allihopa!

/Anti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0