Det säljs kroppkakor på fotboll i Kalmar, eller "Ät aldrig Kebabpizza i Lessebo"

Igår var det som alla redan vet toppkamp i allsvenskan mellan Kalmar (eller Kalmaaaaaaa som buba säger) och laget som är överlägset mest populärt i det här landet och som även är mesta mästare, IFK Göteborg.
Framåt eftermiddagen (06:50) så rullade bilen från hemmet i gbg city för att först plocka upp Kalmarhuligan i grannkommunen och sedan gick färden förbi åkrar, traktorer och Bollebygd innan vi till slut närmade oss Borås.
Givetvis regnade det i Borås, det är ungefär lika självklart som att Deve röstar rött i valet.

Nu gick färden förbi "kycklingcupen" och in på mindre vägar, skogen tätnade och vi väntade på att trollen skulle komma fram. VI visste inte riktigt var vi var, vilket inte gpsen heller visste ty enligt den kör vi inte ens på en väg..

Det syns inte så bra här men då får ni la fan titta mer ordentligt!

Färden gick vidare och efter diverse avgrundsvrål i en minut så var klockan 10:36.



Vi rullade vidare, det var dock inte överdrivet mycket trafik ute och de småländska skogarna blev allt djupare...



en stund senare fick vi iaf tecken på att det faktiskt finns liv i andra landskap än vårt eget!!! häpnadsväckande kör dessa livsformer även gbgtillverkade bilar!!! En total chock infann sig! (observera gärna också att man ser ungefär 27mils väg framör en...)


I min backspegel kan jag va mig själv...



Sedan kan man alltid ta kort på sin egen tröja...




Och efter denna utflykt i fotograferandets ädla konst så tänkte jag som den mästerfotograf jag är att jag får väl fotografera annat än tröjan...Och då blev det ett ytterst pittoreskt bevis på att vi var i det som så populär kallas "glasriket".



Till vår stora besvikelse var det bommar vid bilden nedan, men det har aldrig hindrat oss innan och inte hindrade det de småhuliganerna som var med heller...



Glasriket var det ja...(jag vill även meddela att jag slog en drill bakom denna skylt ifall nån undrar).



Goda fotografkunskaper var det ja, tillhör det att man råkar komma åt avtryckarknappen när man kollar på de kort man tagit?



Sedan har jag gjort något ingen annan lyckats med, jag tog kort på Ölandsbron när vi var på den!!



Sedan var det ju "fårets dag" på Öland så det var givetvis enorma köer så då kunde man roa sig med att ta lite kort och lyssna på radioteater som parioderade "Jourhavande kompis".




Sedan kom naturfotografen i en fram...






Sedan var det då dags för att bege sig in på arenan...Observera begåvningsreserven i västarna...


Sedan kom vi in och jag hade förhoppningar om att det skulle vara Anna Brolin som studiovärd för tv4 men icke då...Glenn är nog grymt besviken på detta kortet...



Sedan har de otroligt udda namn på mackarna i de småländska skogarna med, och följande stannade vi vid för att vattna buskarna...




Så var det det här med kebabpizzan, detta är vad jag borde ätit...



Sen var jag så jävla usel i magen att jag sket sönder en toalett i Växjö, jo det är sant, såväl det om Växjö som att jag sket sönder dasset. Sedan fick jag även stifta bekantskap med en rastplatstoalett det var en jävla tur att jag snodde dasspapper på det sönderskitna dasset i växjö så jag kunde skita även strax utanför borås på den rastplatsen, sedan kom man hem, grabben-kalmarhuliganen däckade i sin tillfälliga binge och själv sket man två gånger på 30minuter och somnade sedan...

Nu är det avslagen cola och om nån timme Mff-Hammarby på C+ och imon håller vi alla på dif!!

VI SOM ÄR FRÅN GÖTEBORG ÅKER ALDRIG HEM MED SORG!!!

ALLA FLYTTAR MÅL I GÖTEBORG!!!




Kommentarer
Postat av: Ida

Är det praktiskt möjligt att skita sönder en toalett?

Synd på kebaben.. själv har jag ätit kebabsallad idag och ännu har inget otrevligt inträffat.



Haha jag kanske ska blogga om sånt därnt. "Idag diskade jag tre ggr". "Idag trampade jag lite snett när jag skyndade mig till jobbet, tihi" "Jag har precis kissat".

"Dricker te". "Har nu druckit upp teet".



Jaa fast jag hoppas på en GRÖN regering men det kommer vi aldrig få se. Så röd duger. När borgarna blev invalda sist så var jag i Italien, det var så hemskt att veta att man skulle komma hem till ett nytt idiotiskt sverige. Gud vad förvånad man blev när typ alla som röstade blått ångrade sig några månader efteråt...................

Jag kan inte tillräckligt mkt om politik för att tycka illa om Mona Sahlin.



Jo men jag har ju det bra när jag tänker efter. Jag har min familj och mina vänner i närheten, jag har en helt underbar lägenhet, och jag behöver aldrig oroa mig för att inte ha råd med räkningar och mat. Men jag tror att hur bra man än har det ställt så har man nog svårt att se meningen med livet emellanåt ändå. Jag tror det är en kris alla går igenom.



Jag är inte sådan som kan sova bara för att jag vill. Det krävs otrolig trötthet och natt för att jag ska lyckas somna. Fast just nu skulle jag nog somna om jag bara la mig ner en stund... blev inte mkt sömn i natt (imorse) men jag är alldeles för upptagen och speedad för att vilja gå och vila :P

2009-09-27 @ 15:07:06
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0