Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut

Som det står i visan fast det var några nätter sen nu. Ofta drömmer man udda grejer men ofta försvinner drömmarna tämligen omgående. Men denna fastnade av nån anledning. Ovanligt väl och ovanligt tydligt.

Jag, min far och FH befann oss i Edinburgh där vi drev omkring på stan. Vi fick syn på massa fotbollsfans och insåg att det var match på gång. Vi följde efter och kom till en stor arena, görstor rentav. Stor, kolsvart inomhusarena. Vi lyckades inte hitta var man löste entre eller köpte biljett men slank in ändå till slut. Matchen vi såg var Hearts - Kilmarnock och hemmalaget gjorde 1-0 precis när vi lyckats leta oss in. En annan anmärkningsvärd sak var Heartsklacken som täckte en hel kortsida men var helt tyst. I tystnaden hade dock många och imponerande tifon. Under hela matchens gång avlöste det ena tifot det andra.

Ja där har såna som roar sig med drömtydning nåt att bita i.

Förövrigt vill jag rekommendera DVs låt nedan. Riktigt roligt att äntligen få höra honom.

Kommentarer
Postat av: Ida

Tifo?

2009-10-10 @ 10:40:04
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0