Guld eller döda skogar...

Det är fyra matcher kvar, 360minuter, 360minuter fotboll, 360minuter ångest, 360minuter totalt fokus, 360minuters dödande av den som stör en under de 360minutrarna...
Det är allsvensk guldstrid, och igår såg man först ishizaki filma till sig en straff i Trelleborg så Ellos fortfarande är med i kampen, sedan såg man ett Gefle som stod upp betydligt bättre än jag trodde mot Aik Solna. Nu vann visserligen gnaget ändå med 1-0 efter målet i 70e minuten, men Gefle visade att Ösk i näst sista omgången kan ställa till stora problem för Aik om Ösk spelar lika kompakt bakåt som Gefle.
Nu var inte resultatet på Råttsunda på något sätt orättvist, och jag hade inte räknat med annat än 3pinnar till gnaget där, men det är ändå så att man irriterar sig lite på att Hugosson tog ett stort steg åt fel hål precis innan Özkan satte 1-0 och via det steget öppnade luckan där bollen satt.
Gefle har aldrig haft så många fans som de hade under matchen på Råsunda, hela västkusten satt och höll på Gefle.
Hade man fått med sig en pinne igår hade man fan börjat fundera över att bli medlem i Gefle som tack..
Nåväl, man satt där från 13:54 då sändningen från Trelleborg började och fyra timmar framåt och höll på de två lag som kanske är tråkigast att se i Sverige normalt sett.
Det är konstigt det där med att man sitter och håller stenhårt på ett lag man tog för givet skulle få pisk (Gefle) och jag var helt övertygad när matchen börajde att detta räckte det att se en halvlek av, sedan skulle råttorna ha avgjort men icke. Ju längre tiden gick innan målet ju mer började det där idiotiska hoppet komma till en att Gefle kanske ändå kunde fixa en pinne.
Matchen löpte på och när Gefle sedan får ett gyllene frisparksläge hoppas man på ett sådant där totalt orättvist kvitteringsmål som sker så ofta när ett lag leder med bara 1-0, då gör Kirunasonen Lantto en frisparkinsats som fan var sämre än mina frisparkar under Askim Football Open i somras... Då sa jag inte ord som passar sig i en kyrka direkt...

Matchen slutade 1-0 och inför vår match i danmark imorgon mot Malmö leder Solna med fyra pinnar, vi behöver därmed hemskt gärna få med oss en pinne, även om mina beräkningar gör att vi kan loosa den och ändå ta guld då jag tror solna spelar oavgjort mot BAJen i derbyt och om vi då vinner rubbet som vi har kvar tar guld.
En pinne i Malmö vore förträffligt helt enkelt, jag är fullkomligt nöjd med en pinne som läget är, vinner vi har vi dock ett gyllene läge till guldet, ett läge jag verkligen inte ser att vi tappar.
Vinner vi i Malmö och sedan programenligt (även om det inte finns programenliga segrar) slår BP borta på fredag så leder VI serien med två poäng inför Aiks derby mot BAJen och så mycket BAJare har ingen i götet varit någonsin som den söndagen klockan 12:30 isf, och ja Glenn-Ey, matchen går på C+.

Veckan som kommer blir en MYCKET avgörande vecka för den allsvenska guldstriden, jag vågar påstå att leder vi, eller är högst tre pinnar efter aik inför sista omgången tar vi guld...

"Jag tycker man ska anmäla förbundet för "framkallande av fara för annan" när de lägger IFK Gbg-Aik i sista omgången"-Lasse Granqvist

"Det kommer bli en krigszon i sista omgången mellan IFK och Aik"-Glenn Hysén.

"The Gothenburg Massacre"-IK:s Glenn.

"Staden kommer ju helt avstängd natten mot lördagen och natten mot söndagen"-Granqvist igen.

VÅRA HJÄRTAN KLAPPAR FÖR BLÅVITT!!!

/FH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0