RÖSTA IDAG!!!

Har du inte redan röstat så gör det idag, folk runtom i världen är villiga att offra sina liv för rösträtten!!
Att då inte folk  här i vårt Sverige utnyttjar vår möjlighet att rösta är inget annat än pinsamt.
Att inte rösta är inte att visa att man tycker partierna eller eu är meningslöst eller inte står för nåt man själv står för. Är det den åsikten man har skall i så fall rösta blankt.
Rösträtten är bland det viktigaste vi har, att inte rösta innebär att man, vad IK anbelangar missköter sin medborgerliga plikt å det grövsta.

Vad du röstar på är en sak, IK har en stark vänsterprägel, men utnyttja rösträtten är det viktigaste.
Att inte rösta innebär dessutom att man inte har någon som helst rättighet att gnälla på läget efteråt. röstar man ska man ha röstat på ett parti och ev även en kandidat man själv tror på och därmed har man själv visat vad man vill när det gäller det politiska i landet/eu/kyrkovalet eller vad nu valet gäller.

RÖSTA IDAG!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: BorisBorissa

Nja, jo. Om jag röstar så ligger sympatierna åt det röda hållet. Men ni vet ju hur det är: Att rösta är ingen skyldighet, det är en rättighet. Dagen är lång. Kanske hinner man iväg en sväng för att rösta. Om det blir, så väljer jag att kryssa Olle L.

Mvh. Boris.

Ps. Ha en bra dag.

2009-06-07 @ 11:55:08
Postat av: BorisBorissa

Röstningen är avklarad. Nu är man med i matchen, det känns att man är med och påverkar.

Mvh, Boris.

2009-06-07 @ 13:38:48
Postat av: IK

Bra det.

2009-06-07 @ 14:39:52
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag e hääär!

Usch jag har verkligen inte mått bra idag. Tur att jag redan röstat!

2009-06-07 @ 16:33:53
URL: http://daaarlingen.blogg.se/
Postat av: Ida

Jaså, vad ville DiLeva ha i sin loge? På den tiden var han ju väldigt förtjust i sin vattenkanna som han hade på scen varenda gång, och vattnade publiken med kääärleeek. Men när han var här sist hade han bytt ut det mot att stå och slänga frukt på oss istället...

Klarar inte heller av "Everyone is jesus".



En dag som denna önskar jag att chokladmjukglass fanns att tillgå i den här stan..

Ojojoj mkt politik i din kommentar... läste den faktiskt på jobbet i fredags och då hängde jag med bra, men med mitt dunkande huvud och oroliga magen har jag lite svårt nu...

Men hursomhelst: SD suger balle. I hate them.

Hm, jag har VARIT lärare... Röstar lärare på FP eller? Men som jag sa, jag skulle aldrig rösta på dem för det vore ju som sagt att rösta på Moderaterna.

2009-06-07 @ 16:49:22
URL: http://daaarlingen.blogg.se/
Postat av: emma

Premiären var den 16e eller? Ja då måste vi nog vinna. Hoppas liksom det går bättre för dom än vad det gör för "vuxna" landslaget, haha :P

2009-06-07 @ 23:18:10
URL: http://litenemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0