Anti - förbannad på samhället

Det har gått ett bra tag sedan jag var riktigt förbannad över någonting senast, men idag har gränsen överskridits igen. Efter att ha stannat hemma under en veckas tid på grund av en seg förkylning beslutade jag mig idag för att åter ge mig ut i den vida världen, göra "comeback" i plugget. Arbetsdagen som sådan var det inte något fel på. Allting var trevligt och det var jäkligt roligt att återse alla klasskamrater. Hemfärden från skolan till hemmet gick dock desto sämre. När klockan var cirka 17:30 hade jag gått ungefär halva vägen hem och skulle precis gå över övergångsstället vid ICA Ljura. Innan jag hinner göra detta kommer två cyklister, båda två iförda grå muntröjor med huva, och bokstavligt talat spottar mig rakt upp i ansiktet i förbifarten...

På mindre än en sekund dök minst tusen svordomar upp i huvudet som man bara ville vråla ut, men "tyvärr" var de redan långt borta innan man ens han öppna munnen. Och naturligtvis vågade de inte heller kliva av sina cyklar, men det kanske å andra sidan var smart för deras egen skull. Men vad är det egentligen som håller på att hända med vårt samhälle? Att det har blivit så pass mycket sämre under min veckas sjukfrånvaro är ganska löjligt att tänka sig, dock är det ändå ett faktum att klimatet i samhället är hårdare än tidigare. Vad beror det på? Är dagens föräldrar för slappa och oansvarsfulla? Tar vi in för många invandrare? Är det polisen som inte gör sitt jobb längre? Beroende på vem man frågar får man olika svar. Personligen tror jag inte att det finns någon enkel förklaring på frågan, snarare är grunden bakom problemet en blandning mellan några av de ovanstående "alternativen". Som det ser ut nu, med mer och mer våld ute i samhället, så är det i alla fall något som är riktigt fel.

Jag tror att alla i hela vårt avlånga land skulle behöva sätta sig ner en stund och fundera ett tag på hur man själv beter sig mot sina medmänniskor. Hur beter jag mig mot andra och hur kan jag bli ännu trevligare? Om alla verkligen gick in för det skulle förmodligen inte samhället se ut som det gör idag, men tyvärr verkar inte den etik och moral, som en gång i tiden var en självklarhet, finnas kvar i dagens samhälle. Det som var en självklarhet förr finns inte längre idag. Värmen är borta och kylan är här. Det är ett bittert, men sant konstaterande.

Många som känner mig personligen vet om att jag brukar undvika att vistas ute ensam själv om nätterna på grund av just rädsla för att bli överfallen, och det som skedde mig idag gör sannerligen inte att jag börjar komma på andra tankar heller. Snarare får man sig en tankeställare om man vågar vistas ute över huvud taget. Ska man inte kunna gå ut längre utan att bli nerspottad av fegisar på cykel? Vissa kanske tycker att det är löjligt av mig att bli förbannad av ett få en spottloska i ansiktet, men tänker man efter så hade vad som helst kunnat inträffa. Om två killar vågar spotta en helt främmande människa i ansiktet så kanske de även vågar gå över till mer fysiska överfall...

/ En arg och besviken Anti

Kommentarer
Postat av: IK

KILL EM ALL!

2009-06-04 @ 19:05:07
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/
Postat av: P

Vafaaan?! Äckliga kryp! Det troligaste är väl att de har någon störning, men de bör ändock straffas!



Det var synd att dom kom undan, men efter några sådana här attacker blir de kanske ännu mer dumdristiga och ger sig på folk utan att sitta på sina cyklar. Förhoppningsvis bråkar de en vacker dag med "fel" person som tar hand om dem.

2009-06-04 @ 19:10:05
Postat av: Ida

Ett seriöst och tankfullt inlägg!



Jag var också på DiLeva-konsert 1999, fast på Sundsvalls Gatufest. Det var där jag såg honom första gången och insåg att han var BRA! Tidigare hade jag avskytt honom, men han är verkligen jättebra live tycker jag. Han var även hit på stadsfesten för ett par år sedan, ååååh va kul det var! :)



Tyvärr finns det inga familjevideos i våran familj. Har aldrig existerat! Lite tråkigt.

Jaså sjunger Anneli?



Jag tror inte vi har chokladmjukglass i Kramfors. Isf borde jag redan ätit det tycker man, eftersom jag älskar chokladglass.

... och de seriösa inläggen har jag fortfarande inte tagit itu med...



Maria Wetterstrand kicks ass! ;)

Vänster om vänster? Förresten, vad är Junilistan?

Vadå, är Paddan moderat? Skämmes ta mig fan...

2009-06-05 @ 00:10:41
URL: http://daaarlingen.blogg.se/
Postat av: Ida

"Tankfullt" var kanske fel val av ord, men jag är så jävla trött så jag kom inte på nåt bättre. Men det är iaf absolut inte löjligt att bli förbannad på nåt sånt!



Låter som att man ska använda samma ingredienser till brysselkål som till broccoli och majskolvar. Och det tycker jag om, så kanske gillar brysselkål med när jag väl provar..



Det går finemang med ryggen! Åtminstone KÄNNS det finemang, har dock inte tagit bort bandaget än och tittat på spektaklet...

Hm, jag spelade ju faktiskt in en demo en gång för tio år sen, kanske ska lägga upp den? :P



Ja självklart så väljer jag inte bort att rösta på vänstern bara pga Lars Ohly.... jag är inte så utseendefixerad som man kan tro ;)

Nä jag hatar moderaterna mest. Förutom sverigedemokraterna då! Jag tror egentligen jag har mest gemensamma åsikter med Folkpartiet (menlöst va...), men jag vägrar rösta blått. Och Miljöpartiet kommer alltid gå först för mig eftersom de tänker på djur och miljö.



2009-06-05 @ 00:30:47
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0