En ko som cyklar, en inspekterande häst och en elefant i mitt kylskåp

När jag kom hem igår efter en hård arbetsdag nere i Linghem så såg jag den märkligaste synen jag sett...hittills. När jag skulle knäppa på datorn så tittade jag för ett ögonblick ut genom fönstret och fick då se att det långt borta kom någonting stort som kom cyklande. För stort för en människa, tänkte jag och gick ut i köket, men jag kunde ändå inte ta ögonen ifrån fönstret. Och då såg jag. Det var en ko som kom cyklande på en röd- och vitfärgad trehjuling. Jag gnuggade mina ögon för att få bort det skit som antagligen satt rakt i synfältet, men det ända som jag lyckades pilla bort var lite sömn från morgonen. Jag höjde förvånat på ögonbrynen och tänkte förbryllat: HUR? Men kon såg så glad ut och plingade på sin lilla ringklocka när den cyklade förbi huset. Har för mej att den vinkade också. I nästa ögonblick, när jag ändrade fokus, efter att ha sett något besynnerligt i ögonvrån, så fick jag se en häst som gick omkring på bakbenen med ett blåställ på sig och tycktes inspektera huset mitt emot. Tanken slog mej att jag kanske hade lyckats somna direkt innan jag skulle knäppa på datorn. Jag drog mej själv i öronen för att försäkra mej om att jag var vaken. Aj!, jag visst var jag allt vaken. Medan hästen gick omkring och inspekterade så tittade jag på klockan. 20:00. "Miss Marple" skulle just börja i TV4. Jag gick ut i köket för att hämta en öl i kylskpet. Jag öppnade, men ryggade i nästa sekund tillbaka när jag fick se vad som fanns i mitt kylskåp. Där satt en stor grå elefant i smoking med benen i kors. "God afton min herre, vad önskas att beställa?" sade den på grovast tänkbara norrländskan. Det var den trevligaste elefant jag mött, tänkte jag, dock fortfarande i ett litet chocktillstånd. "En Falcon, 5.2", svarade jag och tittade på hans namnbricka som satt så prydligt på hans bröst. "BABAR". "Ska bli", sade Babar och räckte fram en kall öl till mej. "Ha en trevig kväll herrn, kan ni vara så vänlig att stänga kylskåpsdörren för det blir så varm här inne annars" Han blåste en liten fanfar i sin snabel innan jag stängde. 

Detta var besynnerligt, tänkte jag när jag satt i soffan och drack min öl till "Miss Marple." Konstigare syner får man leta efter. Jag får nog sluta sniffa polish på jobbet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0