SKANDAL!

Nu är det drygt tre (eller är det fyra?) dagar sedan den första deltävlingen i melodifestivalen avgjordes. På grund av vissa festligheter har jag i skrivande stund precis hunnit se hela sändningen, och det finns ingenting annat att säga än SKANDAL! Vad var det egentligen som hände??? Finns så mycket att klaga på så jag vet inte vart jag ska börja, och därför börjar vi med årets reglemente. Sett till i år har man gjort hela systemet krångligare då varje avsnitt kommer att innehålla semifinaler. Hur dessa fungerar går  inte att förklara med ord på ett vettigt sätt, och det säger väl allt om hur bra systemet är? Varför i hela fridens namn ändrade man på förra årets upplägg, som var betydligt enklare att förstå sig på. Då var det ekvationen flest röster = final som gällde, nu vet jag knappt själv. Det enda negativa med förra säsongen 8och även tidigare) var den förbaskade juryn, men den är nog inte borttagen nu heller, så nej SVT, detta är ett stort steg bakåt!

Rent musikaliskt slutade tävlingen såhär
Till final: Emilia & Alcazar
Till andra chansen: Scotts & Ugglas

Sett till mina egna profetior inför tävlingen var den största skrällen att Shirley Clamp åkte ur redan här, faktum är att hon kom sist! Hon verkade ha problem med rösten vilket förmodligen kostade poäng, men nog borde hon gått vidare ändå. Med frisk röst så var och är hennes bidrag klart bättre än de flesta andra från den här tävlingen. Haf tycker även att det var tråkigt att inte rockbruden gick vidare, men förmodligen föll hon på att hon TROLIGEN skrämde pensionärerna alldeles för mycket med sin tighta latex-klädsel och med sina minst sagt otäcka ansiktsuttryck. Night of the dead, Dawn of the dead... släng er i väggen!

Något som man också måste fråga sig är hur i hela fridens namn artisterna klär sig... Alcazar exempelvis. Jag vet inte om de är färgblinda eller ej, men allvarligt talat så har bebisar på sig snyggare kläder! Fy, usch, blä! Och Carolina af Ugglas (eller vad hon nu heter) med sina äckligt blåa gummistövlar!?!??!?! Helt otroligt dålig klädsel. Men vad som är ännu värre är att skiten gick vidare! Visst, Alcazar kan jag köpa. Deras låt kommer hamna på radio sen också, men inte mer än så.

Nej nu skiter jag i detta och laddar om till nästa lördag, hoppas svenska folket röstar bättre då!

PS.
Vidare vill jag även ge en fet känga till SVT. Varför kan ni inte ladda upp hela programmet som ni gör med alla andra skitprogram?
DS.

Kommentarer
Postat av: josefina

Hur ska du fira allahjärtansdag då =) ?

2009-02-10 @ 09:24:15
URL: http://josefinaljus.webblogg.se/
Postat av: johan gyllensten

anti är arg! anti är underhållning!

2009-02-10 @ 15:27:40
URL: http://misdirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0