Mörkret sluter sig över bloggsverige

Nattbloggdags igen. Alla andra har fullt så det är upp till mig att se till att få in lite annat mellan alla Svenskar vi aldrig lär få se i Melidifestivalen. Dagens sådan borde passa stressade bloggare, 40 sekunder lång. Våra interna regler säger ju att man måste se hela klippen, allihop. DV har ju som sagt kommit loss igen och ny vecka innbär förhoppningsvis en ny ljuddagbok. Så man ska inte klaga.

Det är ju lätt att det blir många youtubeklipp i en blogg som denna. Så egentligen borde jag inte lägga upp det här nu, men kan inte låta bli. Dessutom får det kompensera för bristande kristlighet i tidigare klipp.


Så kan det bli. FH vill säkert att jag ska kommentera senaste matchen i allsvenskan, men då det skulle föranleda ett okristet språkbruk låter jag bli. Men nu ska jag skriva om religion mer, bara avsluta med ett citat ur Röde Orm, "Det finns ingen Gud utom Gud och Kristus är hans profet"

Idag såg jag på TV en japan som försökte bygga en robot-kopia av sig själv. Gick hyfsat men det finns en hel del kvar att göra. Rent tekniskt har man kommit rätt långt. Men den stora utmaningen torde vara att få roboten att ha nån sorts medvetande och intelligens.

Annars har det ju vart mycket snack om finanskrisen, vi får se vad det leder till. Är egentligen för komplicerat för att uttala sig om nu. Såg Mats Odell på nyheterna, fick lite "vår beredskap är god"-vibbar. Förstatligandet av bankerna gick visst inte hem hos Republikanerna heller. Jag kanske skulle läsa igenom Kapitalet och komma med en marxistisk analys av läget sen.

Det får nog räcka med nattbloggande för ikväll. Nya tag imorn kanske, en får se.

Kommentarer
Postat av: Ida

Klämmig låt!



Det är han med bandet. Fast inte den här Sven-Ingvar jag pratar om dock. För det finns ingen indier i varken Sven-Ingvars eller Pistvakt. Vad jag vet..



Ja man kan ju just undra vad den ensamma mamman söker. Men ja hon söker en man och allt vad det innebär. Men det är inte slöseri om ni tittar lite på reprisen på fredag innan Sven-Ingvar blir hemskickad. Han är så rolig.

2008-09-30 @ 08:54:44
URL: http://daaarlingen.blogg.se/
Postat av: Ida

Om jag har tillgång till dator senare i veckan ska jag allt påminna er..! Tror den går vid sju eller åtta på fredagar.

Ja kanske en Bengt-Göran får prova på lyckan nästa säsong..!

2008-09-30 @ 09:16:52
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0