Gårdagen

Gårdagen var en lång, hård och givande dag. Den började klockan 07:00 på morgonen och slutade klockan 00:30 på natten. På morgonen gick jag upp och åt frukost -  en macka och oboy -  sen bar det av till plugget, där jag stötte på IK:s magiker, Johan, som hade KÄMPAT sig upp tidigt för att låna en videokamera (som han använder sig av nu när han är i Södertälje). Vi gick in och satte oss i ett videolabb där vi surfade runt på youtube och efter en stund anslöt sig även DV. När klockan var 10:30 begav sig jag och DV oss ner på stan för att spela in fler intervjuer till vår film. Det var inte så mycket folk ute så pass tidigt på dagen, men efter en del försök fick vi tack och lov tag på en villig informant, som dessutom gav ganska bra svar på de frågor vi hade.

Efter intervjun begav vi oss åter upp mot skolan och när klockan var drygt 11:50 gick vi allihopa iväg till Pasteria Angela, där vi åt pasta... själv tog jag en bolognese, som jag alltid brukar ta! Efter måltiden  gick vi upp till skolan igen där vi spelade in ett nytt avsnitt av Anti & DV:s ljuddagbok. Avsnittet blev grymt bra och vi gjorde även ett par högkvalitativa jinglar som vi kommer att använda oss av framöver. När radioinspelningen var klar slöade vi framför datorn tills klockan slog 15:00, då gick vi nämligen hem... i spöregnet, som naturligtvis kom passande. Efter en cirka 30 minuters lång prommenad i spöregnet var jag äntligen hemma, och väl där var det bara att slänga i sig lite käk ( två mackor och oboy), dra på sig en ny tröja och hoppa in i bilen. Farsan och jag skulle nämligen bege oss till Motala för att se på en isracingtävling!

Isracingtävlingen var grymt bra och efter drygt 3 timmars stillastående i kylan stod det klart att Stefan Svensson hade vunnit tävlingen före Anti Akko, Antonin Klatovsky och den nyblivne 60-åringen Per-Olov "Posa" Serenius! När tävlingen var avklarat och fyrverkeriröken hade lagt sig åkte vi hem. Bilen krånglade lite, så mitt på vägen hem la helt plötsligt lyset av. Som tur var fick vi igång det igen på en gång, så ingenting hände.. den här gången heller. Väl hemma åt jag en ny macka och drack lite mer oboy, sedan var det dags att borsta tänderna. När detta var avklarat redigerade jag ihop radioprogrammet, slängde upp det på nätet och sen var det dags att lägga sig.

SLUT!

//Anti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0