SKANDAL!

Så var det då dags att säga det igen... SKANDAL, FEL LÅT VANN! Ja, åtminstone det ena av de två bidragen som gick till final i Globen. Att BWO gick direkt till final var väntat och rättvist. Med Alexander Bard i Gustav Vasa-outfit, då kan man bara inte misslyckas! Det andra bidraget som gick till final var, till min stora förskräckelse, Frida feat Hedaline med låten upp och hoppa. Hallå svenska folket? Hur tänker ni när ni röstar? Vilken musiksmak har ni egentligen? Gillar ni töntar utan sångröst, utan taktkänsla och som ändå ska försöka "sjunga" snabbare än vad Lasse Granqvist refererar hockey (det går inte ens)? Nej, bidraget är en skam för hela musiksverige och uppriktigt sagt skämdes jag så mycket efter resultatet att jag blixtsnabbt slog på DVD:n och tittade på grundspelsmatchen mellan CCCP och Sverige från Canada Cup i Calgary 1987. Sverige vann med 5-3. Det var klass - Frida är kass.

Till andra chansen gick min favorit Thérèse. Hon var så pass bra att hon borde kunnat gå till final, men andra chansen är godkänt ändå. Det andra bidraget som gick till andra chansen var Caracola med sin yeah ooou wabadeedua-dänga. Anledningen till att den gick vidare istället för Isaksson och/eller Ainbusk, som egentligen håller högre klass, var att Caracola framförde låten på ett mycket bra sätt med fina, korta kläder och fyrverkerier. Men viktigast av allt var att Andra Halvan här på IK röstade bort 100 000 kronor på dem.


Resultat Till final: BWO & Frida
Till andra chansen: Thérèse & Caracola

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0