MF08 - T2

ÄNTLIGEN! Imorgon är det åter dags för allas vår favorittävling; MELODIFESTIVALEN 2008! Efter förra veckans deltävling i Göteborg reser nu cirkusen vidare till Västerås, där några av hela tävlingens största favoriter finns med. Som vanligt guidar vi er, kära läsare, genom samtliga bidrag och avslöjar som sig bör hur allt kommer att sluta, så ni inte behöver ödsla era pengar på att rösta!

Ola - Love In Stereo
En hyfsat trevlig låt som framförs av en av landets största flickidoler, det vill säga Ola (dock inte Salo). Låten är godkänd, men liksom de flesta Ola-låtarna så kan man inte höra någon större skillnad på denna och alla andra hits som spelas på radion. Stödet Ola har från alla flickor kommer dock föra honom till andra chansen.
Betyg: 3 bananer av 5 möjliga, där 1 är sämst och 5 är bäst

Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd
En lugn och fin låt med en skön refräng. Till skillnad från Ola har dock inte Lasse Lindh en lika stor mängd supportrar, eller vad det nu heter på musikspråk, så bidraget kommer troligen inte att gå vidare.
Betyg: 3 bananer

The Nicole - Razborka
The Nicole framför tävlingens första väldigt udda bidrag, med en text som handlar om ?vodka? och ?shake ass?. Den låter inte som något man vanligtvis hör i Sverige, men beger man sig ned mot Pakistan är nog detta vad man kan kalla vardagsmat, och det säger väl allt(?). Låten är rent ut sagt dålig. Kommer absolut INTE gå vidare.
Betyg: 2 bananer

Alexander Schöld - Den Första Svalan
En ganska härlig sommarlåt i ett lagom högt tempo. Låten har ungefär samma stuk som Olas bidrag, men sett till artisterna har även Alexander en för liten skara supportrar för att kunna vinna. Jag håller dock detta bidrag som snäppet bättre än Olas eftersom ?Alex? vågar göra det som numer är ytterst ovanligt, sjunga på svenska. Låten kan som bäst gå vidare till andra chansen.
Betyg: 3 bananer

Rongedal - Just A Minute
Och så var det dags för Mikas (han med Grace Kelly) intåg i årets melodifestival? eller vänta, det är ju inte Mika, även om det låter precis som så. Låten är okej, MEN en okej låt framförd av ett riktigt rip off-pack ger inga röster. Kommer utan tvekan att bli utslagen.
Betyg: 2 bananer

Sanna Nielsen - Empty Room
Sanna Nielsen har alltid varit en av mina personliga favoriter och till min stora förtjusning ställer hon upp även I år. Årets bidrag är inte det bästa Sanna haft, men hon är utan tvekan en av Sveriges bästa sångerskor, så hon bör kunna sjunga sig till finalen i Globen.
Betyg: 4 bananer

Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza
Andra Generationen? Vad är detta för skit? Ett gäng dåliga ?sångare? som försöker framföra en turkisk låt om pizzor(!) på svenska. Det är inte någon bra kombination och bidraet har således inte en chans att ta sig vidare.
Betyg: 1 banan

Johnson & Häggkvist - One Love
För ett par år sen var de värsta konkurrenter, nu är de bästa vänner. Nåja, Andreas Johnson och Carola Häggkvist är åtminstone partners i årets upplaga av melodifestivalen. Låten hör inte till något av det bättre jag hört, men de båda har väldigt många fans runt om i vårt avlånga rike, så oavsett hur dålig/bra låten är så går de vidare till finalen.
Betyg: 3 bananer.

Tävlingen slutar således enligt följande:
Till finalen: Johnson/Häggkvist & Sanna Nielsen
Till andra chansen: Ola & Alexander Schöld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0