Livet är meningslöst?

ante säger:
jag har precis kommit fram till att livet egentligen är ganska meningslöst
johan säger:
jahaaaaaa.... men börja drick då för fan!
ante säger:
det har jag inte råd med

 

Ja, så kan det se ut på msn ibland? Men ligger det inte något i det som den smarte herr ante skriver? Det är egentligen upp till var och en av oss att bestämma, men personligen kan jag känna vissa sympatier med ante, och det kanske inte är så konstigt eftersom han och jag är samma person. Nu tror du kanske att jag är schizofren, men det är jag absolut inte.. för det har ante sagt till mig!

 

Varför känns det då ibland som att livet är meningslöst? Jo, se på hur människor lever sina liv. Vad gör vi egentligen? Vi föds och tvingas direkt in i ett gammalt system som våra förfäder byggt upp, ett system som går ut på att vi "vanliga" ska arbeta bort våra bästa år, medan de lyckligt lottade och ack så egoistiska cheferna ska tjäna ihop mer pengar än de förtjänar och klarar att göra av med under sin levnadstid. När man sedermera går i pension är man äntligen fri, men då är man gammal och kan inte göra speciellt mycket, dels för att man är fysiskt svagare och dels för att pension är synonymt med dålig ekonomi. Under en människas glansdagar, d.v.s. fram till pensionsåldern, har man naturligtvis lite frihet också, men hur utnyttjas den? Det enda folk ägnar sig åt är att dränka sina sorger med sprit. Men vad finns det å andra sidan att göra istället? Sitta i en soffa och glo på ett bildrör i 50 år, eller gå ut och ta en promenad i en förorenad stad? Nej, det finns helt enkelt inte mycket man kan göra i livet (utan att på något sätt förstöra världen) och just därför är livet egentligen ganska meningslöst.


Viktigt att poängtera är att man bara känner såhär under vintrarna, och det beror på alla ekorrar!

 

/Anti


Kommentarer
Postat av: Ida

Oj, det var ett djupt inlägg. Tankvärt det där med ekorrarna ;)

Ja men klart Carola ställer såna krav när hon kan..! Hade jag varit lika känd under mina dagar som artist hade jag också bett om största möjliga tystnad under mitt soundcheck ;)

2008-02-18 @ 18:55:40
URL: http://daaarlingen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0