En bra cover

"En cover kan aldrig bli bättre än orginalet". Så uttryckte sig Paddan en gång för länge sedan - när jag spelade en mer fartfylld version av Boney M:s gamla discodänga Horray! horray! It´s A Holi-holiday. Jag har funderat mycket på det där sedan dess och kommit fram till att det faktiskt ligger någonting i det. Om aldrig orginalet gjorts, då skulle inte ens covern finnas! MEN (som Tony Irving skulle ha uttryckt sig på knackig svengelska) en cover kan dock vara riktigt, riktigt bra! En cover som jag tycker är riktigt bra är en cover på en av mina absoluta favoritlåtar.. och nedan får ni, mina kära läsare, möjlighet att lyssna till orginalet, följt av covern. Njut!

Orginal: Jennifer Rush - The Power of Love


Cover: Laura Branigan - The Power of Love

/Anti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0