Skoj från götet.

En äldre man tog tåget till Göteborg, men det var något fel på luftkonditioneringen så det blåste kallt på mannen, han huttrade en stund innan han till slut frågade konduktören:
-Vad är det som drar så förskräckligt?
-Det är nog loket det, svarade konduktören...

Det var ett sthlmspar som var ute på restaurang i Göteborg och mannen frågade
-Hur är sniglarna här?
Ossbon som sitter vid bordet bredvid viskar:
-De är förklädda till kypare.

I skolan pratar fröken om att djur och växtrikets indelning i arter, klasser osv och frågar klassen:
-Kan någon säga något annat som är indelat i klasser?
Lellekal som är den enda som inte räcker upp handen får givetvis frågan och efter en kort stunds funderingar säger han:
-Pilsner!

Innan Ada säger "ja" till Kal och godkänner giftermålet frågar hon honom
-Dô, Kal du dricker la bara måttligt med sprit va?
-jadå, jag drecker bara vid högtidliga tillfällen. Svarar Kal.
-Vad är ett högtidligt tillfälle då? Undrar Ada.
-Det är när jag har sprit! svarar Kal.

Ada är besviken på att Kal inte minns deras bröllopsdag och säger
-Jag är säker på att du inte ens minns vecken dag vi gifte oss!
-Jodå, det glömmer jag aldrig, det var samma dag som Blåvitt slog Gais med 3-0! Svarar Kal.

Sthlmssnobb
-Är du fil kand?
Kal
-Nej jag är rör mok.

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh ännu fler vitsar ni kan skicka in till Allers! Man brukar kunna få en hundralapp eller en trisslott för publicerat bidrag.. som de säger: "Publicerat bidrag honoreras". Och faktiskt så tror jag faktiskt själv att jag är en tant, trots min relativt unga ålder. Till och med min far brukar kalla mig för tant Ida...



2008-12-07 @ 13:03:32
URL: http://daaarlingen.blogg.se/
Postat av: Ida

Självklart kan jag bjuda på mina bakverk! Vad är ni sugna på, de med eller utan bajsliknande choklad?

2008-12-07 @ 13:04:30
URL: http://daaarlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0