Plats 41

Halmstad BK-IFK Göteborg 0-4, Allsvenskan 2006.

Det var en otroligt varm julidag när Glenn och jag (det lät som en barnbokstitel förövrigt...) åkte ner till Halmstad.

Som de supportrar vi är stannade vi givetvis i Varberg, slog ner ett tiotal pensionärer, krossade rutor i centrala stan och kastade flaskor och burkar på förbipasserande och gjorde närmande mot tjejer som inte var så pigga på det hela.
Väl i Halmstad så brände vi givetvis av fyrverkier mitt i stan och skrämde slag på alla i närheten innan vi sedan gick till Örjans Vall där vi förstörde allt som gick.

Eller så tror ni inte på ovanstående stycke som är sm hämtat från ab eller gp....utan tror på verkligheten som är beskriven nedan.

Vi drog iväg mot Halmstad vid tio, och åkte direkt ner, för vi var ju bara på plats 6,5timme innan avspark då. Vi insåg att Halmstad är en OTROLIGT död stad en söndag även om det är mitt i sommaren. Vi hittade mcdonalds som är varje sann supporters räddning på resor. Sedan fick man köpa glass, sitta/ligga i en park innan man begav sig till arenan.

På arenan stekte solen (innan på dan letade vi skugga konstant iaf, men här var det kört) och det var väl ungefär 40grader i solen. Vi hade en kräfta på räcket och det var ungefär lika varmt som på AH altan när solen ligger på mitt i sommaren. (nej,jag vet inte varför jag tar en liknelse bara tre läsare inklusvie halvorna å glenn förstår).
Nåja...

Matchen började och sicken match det blev, Hjalmar Jonsson av alla människor gjorde mål vilket gjorde att ramsan "vem fan är oscar wendt för vi har hjalmar jonsson" ekade för första,sista och enda gången...
Vi vann med 4-0 på den arena där vi alltid haft så ofattbart svårt innan och allt var frid och fröjd.
Glenn la märkte till att hbks målvakt cyklade till matchen, eller reservmålis dådå....

Sedan åkte vi, glenns första bortaresa var gjord och vi hängde med i toppen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0