Del 5

Den 1 april befann jag mig i Uppsala för att gifta mig med prinsessan Madeleine, det var åtminstone vad Första Halvan trodde. Men den egentliga sanningen är att jag befann mig på Studenternas IP där jag bevittnade den sista och avgörande deltävlingen av isracing-VM! Det var många år sedan jag senast såg en VM-deltävling, och visst var det en rejäl klasskillnad jämfört med tävlingen i Norrköping. Vann tävlingen gjorde Sergei Karachintsev, fast den stora segraren blev ändå Nikolai Krasnikov som säkrade sin åttonde raka världsmästartitel. Efter tävlingen lät den blott 27 år gamle ryssen (här i blå huva) även meddela att detta var hans sista VM-tävling på grund av bristande motivation.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0